• yrre

Spela tennis i början?

Jag går en nyböjarkurs i tennis och har precis blivit gravid, är i vecka 6 nu. Kursen håller på tom december någon gång men nu är jag fundersam över om det är så bra att hålla på med... Vill dock gärna gå klart kursen som håller på till mitten av december någon gång!

Läste någonstans att tennis inte var att rekommendera, men det är ju ännu så tidigit... Och även om jag är van att träna sedan tidigare så är jag nybörjare i tennis så det blir inte särskilt intensivt.
    Vad tror ni?

• Svar på tråden Spela tennis i början?
  • Mamma Lotta

Det är ingen fara så länge du orkar och mår bra av att träna så är det inget farligt, man kan ju rida och göra andra saker som gravid så varför skulle tennis vara skadligt?

• yrre

Ja, så tänkte jag också först. Sen gick jag och köpte Mammapraktikan och där stod det en lista med träningsformer som inte skulle vara bra och där fanns tennis med. Tror det hängde ihop med att balansen blir sämre och lederna mjukare. Men det måste ju vara längre fram...

• Hannah76

Varför skulle tennis vara farligt? Jag har tränat hela graviditeten (aerobics, spinning o vattengympa)

• Mjao

har spelat tennis i många år, dock slutat nu men aldrig hört att det skulle vara olämpligt som gravid. Eftersom du inte spelar på elitnivå så är det ju kanske mer som att springa runt en del och slå efter en boll (missförstå mig rätt ). Är säkert ingen BM som skulle rekommendera en att sparka boll i allsvenskan heller med däremot med ungarna på gräsmattan hemma är ju helt ok.

• yrre

Tack för svar! Ja det måste vara så de menar i boken där... Och nog springer vi mest runt lite och slår efter bollen allt, eller åtminstone försöker...

• Hermioney

TENNISBOLLAR ÄR HÅRDA OCH KOMMER HÅRT OCH SNABBT OCH KAN LÄTT TRÄFFA MAGEN

För framtida förfrågningar

Svar på tråden Spela tennis i början?