• Mamma Mysig

Hur länge kan en katt vara borta som är kastrerad?

är lite orolig, katten har varit borta i 4 dagar nu, den är 10 år men mådde prima när den gick iväg

• Svar på tråden Hur länge kan en katt vara borta som är kastrerad?
  • Gumlan

min var borta en vecka. sedan hade vi katt när jag bodde hemma o den ar borta i 2 månader!! :-O klart man är orolig men än behöver du nog inte alls oroa dig Vet måååånga katter som försivver iväg en vecka då o då.

• Mamma Mysig

men den har aldrig varit borta så länge så jag är orolig,

• Lilith74

Vår kom tyvärr aldrig tillbaka.

• Gumlan

min hade aldrig varit borta ens ett dygn innan utan var bara borta några timmar. sedan försvann den o var borta en hel vecka (den var då 5 år) vår andra katt har varit borta i 5 dagar 2 ggr också på äldre dar o hon har verkligen itne gillat att va ute länge innan.

• Mamma Mysig

När ska man ge upp? det känns lite tidigt att bara tro att katten är död någonstans

• Sommaren22juni1979

Vår hankatt kom aldrig tillbaks , han som var mest hemma av han och hans syster.
    Syrran var mer den som gjorde äventyr.. han gick aldrig långt.
    Syrran vet vi nu gått vidare till katthimlen , men att leva i ovisshet med våran hankatt är pain..
    men vi har gott med skogar o vatten så han kan klara sig där.
    Undrar hur stor han nu är såfall ( har nämligen träffat en katt som kom fram när man ropa på den , fast den var görrrstor inte som våran lille hane ) ..
    Ska nog ta en tur med hunden igen där nere , var ju hennes lilla älskling.
    Har två nya kissingar här hemma, som ja inte släpper ut i första taget..

• Gumlan

jag tycker itne dte fins någon aledning att ge upp innom en vecka iallafall... som ja sa så verkar de vanligt att katter plötsligt försvinner en vecka elelr två

• Skärgårdsfru

Jag förstår att du är jätteorolig, det skulle jag också vara. En katt kan vara borta i flera månader TROTS att den är kastrerad men om den är 10 år och inte har begett sig på så långa vandringar tidigare så tror jag inte den börjar med det nu.

Jag vill absolut inte späda på din oro men det kan ju ha hänt den något. Hur bor ni? Kan ni går ut och ropa/leta efter katten? Kolla alla diken (om ni bor i närheten av vägar) osv.

Hade det varit min katt så hade jag ropat, letat, haft dörren/fönstret öppen så mycket jag kunde samt satt upp lappar med en tydlig beskrivning av katten, gärna med bild, id-nummer och utlovande av hittelön. (Folk blr ju tyvärr mer intresserade om man säger något om pengar)

Jag hoppas kissen kommer tillbaka snart- oskadd.

• Mamma Mysig

Vi har letat i diken, och ropat, vi bor i ett litet sammhälle, men det finns ju vägar här också,

kollat på ica men ingen lapp uppe., jag ska sätta upp en lapp,

• svårt att vara unik

FRÅGA GRANNARNA!! Alla gånger nån av mina katter varit borta har de varit instänga i nån grannes förråd eller suttit högt upp i något träd och inte vågat sig ner själva...

Lycka till, jag vet hur jobbigt det är!

Svar på tråden Hur länge kan en katt vara borta som är kastrerad?