• elliot1

Mens? Nidblödning?

Är det nån som blödit ordentligt och haft mensvärk som varit gravid. Typ en meganidis? Hur länge kom det blod? Hade ni ont?
    Har känt mig så säker på att den inte skulle komma, men i förmiddags brakade det loss. Dessutom tidigare än det brukar. Mensen är aldrig !för tidig, kan dock vara några dagar sen ibland....
    nån som vet????? Hoppas så, fast jag tror det är kört för den här gången, också....

• Svar på tråden Mens? Nidblödning?
  • elliot1

Skit med, hatar den där kärringen. Ingen som har haft megaont o nidis???????? eller i alla fall inte mens som ändå hade lyckan att ha en bebbe i magen?

• kramizar79

Om nidblödning! Hur mycket blod kommer det då?
    Ja, i den mesta facklitteraturen står det att blödningen är sparsam. Dock kan man blöda rikligt också. Det är svårt att avgöra om det är en nidationsblödning eller en vanlig mellanblödning och det är oftast först när man väl testat positivt för graviditet som man kan få det bekräftat.

Hittat på www.niomanader.se, kram gumman!

• elliot1

Det började ju inte som det brukar.... men inget har ju varit sig likt, så varför skulle då detta vara det. Brukar komma en massa rött direkt, men detta var segt o brunt....Men megavärken var som vanligt.. heldäckad!!!!!

• kramizar79

det låter ju som en nidblödning (efter det man läst om nid).. Värken behöver ju inte betyda mens *jätte karmarÄ till dig vännen!

• martinix

jag har varit på ultraljud idag v 12+3 ändå har jag haft flera MEGABLÖDNINGAR som börjat med att det verligen har RUNNIT blod, har dock inte haft ont i sammband med det, sen har det blött i 1½-2½vecka efter åt. första gången hade det bara gått 6 v då sa de till mig att vänta 2v och göra nytt test, efter det har jag haft 2jätteblödningar till, men den lille mår toppen där inne ändå! så det kan gå bra iaf!

• elliot1

Tusen tack för uppmuntran, känner mig ganska så deppig just nu..... Så det behövs!!!!
    Tror nog ändå att det är mensen... megavärken känner jag nämligen igen, tur att det finns starka värktabletter!!! Men vi får väl se

Skönt att det inte bara är jag som verkar deabbas av nån sorts fingerdyslexi ibland...

• Martina76

Hej Martinix:
    Skönt att höra att din bebbe mår bra!
    Intressant att få höra detta om blödningar, det är ju något man undrar över. Jag fick en ganska ordentlig blödning (rött färskt blod) 2-3 dagar innan BIM denna månad och det höll i sig i ca 2 dagar (inte lika mkt hela tiden). Sedan var det klart på BIM-dagen. Testade neg på BIM-3. Har inte gjort något mer test för jag har varit övertygad om att det var mensen, trots att det verkade lite skumt. Trodde inte det fanns en chans att en liten hade lyckats hålla sig kvar efter en sådan blödning som jag fick. Hade du blödningar innan BIM också? Jag kanske ska testa igen?

• martinix

hej Martina76!
    har ju varit inne på ett antal kontroller, 4jourtider, inskrivning, UL idag + att jag pratat med vår barnmorska och folk på kk ett antal ggr. det är så himla jobbigt att inte veta! men nu verkar det ju som om allting ska gå bra, är sjukskriven och får typ inte göra nånting, vilket är ganska jobbigt med en 2åring här hemma! kommer inte ihåg exakt när det började men hade som typ blodblandade flytningar i ca 1 vecka först.. hm.. måste varit ungefär när mensen skulle kommit för det var bara en vecka utan blod sen innan första större blödningen kom.. men då där jag ringde in sa de bara att de inte kunde göra nånting, hade plussat 2dagar innan den blödningen så jag skulle bara vänta 1-2v å testa igen sa de då. de ser fortfarande en blodsamling i livmodern, men det ska tydligen vara gammalt blod som antingen kommer ut eller sugs upp av kroppen igen. med tanke på formen av den "blodpölen" tror de att det kan ha varit två från början, men de kan inte säga säkert, det behöver inte ha varit det, men vi kommer aldrig få reda på hur det ha varit å det känns lite tungt.. hade ju varit kul med 2, men vi är otroligt glada över att den lill' har det bra där inne!

• elliot1

Martinix: Skönt att höra att det är bra ändå. Tur att de kan kolla, annars skulle man ju oroa ihjäl sig. Men du har/hade ingen värk alls, bara blod?

• martinix

jag kan lova att man oroar sig även att man sett att allt är bra, man kan ju aldrig veta säkert, men det är ju de 12 första veckorna som är värst säger de ju och de är avklarade nu så lite mer hopp har man ju!
    har inte haft ont i samband med "blodbaden" men har haft lite ont utåt ljumskarna på båda sidorna, men det kan man ha ändå säger de så det hoppas vi på. hon pekade på magen idag ungefär där blodsamlingen hon såg på ultraljudet är och det är säkert 5cm från där jag haft ont så det borde inte ha nåt samband.

• martinix

hmm.. läste en gång till vad du skrivit högre upp. var allt blod brunt och segt? Brunt blod=gammalt blod i så fall är det nog ingen färsk blödning utan gammalt blod som kommer ut! om jag var dig skulle jag ringa gyn och se om du kan få komma på en kontroll, eller vänta några dagar och gör ett nytt test. om du äter värktabletter så kolla att de inte är farliga att äta om man är gravid, dumt att chansa!

• elliot1

Ja, jag tror nog att det är tanten i alla fall, tyvärr.... Men vi får se vad som händer. Fortsätter det vara mystiskt så testar jag igen, eller ringer gyn.. Tog till slut voltaren, ska inte vara nån fara, men jag tänker inte ta fler än jag behöver, men just nu är det olidligt

• martinix

låter ju inte bra, men du kanske ska ringa och prata med dem på gyn iaf om det inte är som det brukar så det inte är nåt annat som är fel, men brukar du ha så ont när du har mens så är det kanske "bara" det iaf... Lycka till!!

• reemaa

Hejsan! Tycket jag kände igen mig i detta. Är på BIM +7 idag. men fick en brunaktig mens, med lite blodfärg men magen växer, kika in bland mina bilder. Är ju skillnad. så blir tokig på denna blödning.. ska testa mej nästa vecka o hoppas att blödningen har slutat. för mina mage är ju större som sagt. vad annars det kan vara vet jag inte. hoppas att du också har en bebbe i magen, :) kramis!

• martinix

jag har haft som du beskriver båda mina graviditeter och till mig sa de att det är ganska vanligt att man får som blodblandade/brunaktiga flytningar i början av graviditeten, men Melker tog det 2½vecka innan det slutade pga det tog det 8v innan vi fattade att jag verkligen var gravid, med nr två var det så i ca 1v, men sen har jag ju haft andra blödningar efteråt, men jag tycker du ska ta det lungt och testa, så länge du inte har Jätteont och blöder Jättemycket är det nog inte så ovanligt! Hoppas du får ett Pluss när du kollar! :)

• reemaa

Hejsan! Blöder mindre än vanligt men är mer åt brunhållet, så det är ju inte som det ska :/ visst har man loande värk, men min mensverkar brukar vara extrem.. En barnmorksa ringer mig snart, är ju helt förvirrad.. se mina bilder så förstår du mig :) Tack för hjälpen!

• reemaa

Molande* stavar som en kratta! Barnmorskan ringde nyss, ska visst avvakta blödningen o sen göra gravtest, hon tyckte de lät som om att jag var gravid :) så vi får se!

Svar på tråden Mens? Nidblödning?