• mickel

Har ni ätit jättenattljusolja under graviditeten?

Hejsan! Jag äter kapslar med jättenattljusolja mot mina eksem och nu undrar jag om jag kan fortsätta med det fast jag är gravid? Barnmorskan visste inte för hon hade aldrig hört talas om jättenattljusolja. Är det någon som ätit det under graviditeten?

Undrar Mickel

• Svar på tråden Har ni ätit jättenattljusolja under graviditeten?
  • Junibarn

Ja, jag åt också det en tid under min graviditet och enligt hon på hälsokosten så var det helt ok. Men gå in och hör efter där du köpt dom för säkerhets skull men de flesta hälsokost tabletterna är ofarliga

• Maria JL

Hej! Jag åt jättenattljusolja under en tid av min graviditet pga problemhy. Enligt hälsokostpersonen jag pratade med, så borde alla blivande mammor äta jättenattljusolja, eftersom det är hälsosamt både för mamma och barn. Jovisst, låter lite som propaganda, men farligt är det nog inte i alla fall. Tror jag.

• LottaRos

Då blir jag motvallskärring så! Rätta mig gärna om jag har fel, men ska man inte undvika alla hälsokostpreparat under graviditet? De har ju inte genomgått samma tester som läkemedel o därför vet ingen egentligen om de är farliga eller inte...
    Jag kan däremot inte säga var jag hört det!

• klarafina1

lotta ros!!! det är ingen hälsokost utan räknas som kosttillskott,.

• Junibarn

och det med hälsokost så är det nog upp till var och en. för min egen del så har jag en "alternativ läkare" som jag har större förtroende för än vanliga läkare i många fall

• mickel

Tack för era svar! Det var skönt att höra, jag fortsätter att äta mina kosttillskott.

Kram M

Svar på tråden Har ni ätit jättenattljusolja under graviditeten?