• Anonym (Min son!)

Tror min son har 3 testiklar..

Vill gärna vara anonym ang detta så därför får jag lägga det här.. annars skulle det nog ligga under Förälder/åkomma sjukdom..

Jo det är så att vi kan se att vår son har 3 testiklar.. eller det ser ut som det i alla fall.. KAN MAN HA DET?????

ÄR DET FARLIGT?

• Svar på tråden Tror min son har 3 testiklar..
  • Hannah76

Hur gammal är han? Är det inte ett bråck han har fått? Hur länge har han haft det?

• Anonym (googlande)

Sökte på Google på sökorden (tre testiklar) fick då upp denna länk, men sidan var borttagen. Såhär stod det på länken...
    Min bror föddes med tre testiklar, ovrium samt både feminina och maskulina externa könsorgan. Hermafroditer är extremt ovanliga, det fins tre eller fyra ...
    www.feminetik.se/utblick/index.php&show=show&nr=79 - 10k - Cachad - Liknande sidor

Prata med en läkare!

• Anonym (fundersam)

blev lite fundersam... kollades inte det av läkare på bb..?

• Anonym (Min son!)

Han hade vattenbråck när han var liten men det försvann.. han är 4,5 år nu ..

• Anonym (fundersam)

har han tre testiklar borde ni kunna stämma läkarna för att de inte upptäckt det tidigare!!!!

de kollar ju hur många testicklar pojken har femton gånger om första året o sen oxå..!!!

ledsen att jag inte har några bra råd..!lycka till!

• Anonym (Min son!)

Ingen fara, men jag ska ringa vc imorgon..

• Anonym

hjälper nog ts jättemycket att stämma läkaren...

• Anonym (kompis)
    Är anonym för att inte "hänga ut" en gammal kompis.

Anonym (fundersam) : sluta titta så mycket på amerikansk tv kanske en idé? I Sverige kan man inte springa runt och stämma folk hur som helst.

TS: jag hade en klasskompis på gymnasiet som hade/har 3 testiklar. Risken med det är(enligt honom) att han har högre risk att drabbas av testikelcancer. Han funderade på (vet ej om han har gjort det, jag har inte träffat honom på flera år och det här är nog inte det första man frågar om då ) att efter han fått barn operera bort den 3e testikeln. Han hade inga problem med att bli pappa iallafall, han fick sitt första barn straxt efter gymnasiet och sitt andra bara något år efter.
  • Anonym (sambo)

Har du känt efter också? Du skriver att det ser ut som han har det, men pungar kan ju se olika ut... Känn efter om det är en kula också i varje "påse", eller om det bara ser så ut.

Min sambo har 3 testiklar, 2 normalstora och en liten extra kula. Det är inget som syns, men det känns om man klämmer lite. Om han har någon orsak till det minns jag inte just nu, kan ha haft samband med ett bråck som liten men jag är inte säker. Det är hur som helst inte ett dugg farligt så länge man inte har kännbara obehag av det.

• Anonym (Min son!)

Tack för era svar!

Jag ska försöka känna efter när han vaknar.. men det är ju ganska typiskt att kulorna åker upp på ett barn när man försöker ta i dem.. jag vet att där finns 2 st men så ser det ut som en tredje som smiter upp kvickt som tusan innan man hinner känna.

Ska ringa vc idag o fråga dem.. eller kanske bvc!

Anonym (fundersam) skrev 2006-10-17 22:18:50 följande:
    har han tre testiklar borde ni kunna stämma läkarna för att de inte upptäckt det tidigare!!!!de kollar ju hur många testicklar pojken har femton gånger om första året o sen oxå..!!!ledsen att jag inte har några bra råd..!lycka till!
    Tror knappast jag har något att komma med där.. Vi bor ju i Sverige.
  • Anonym (orolig)

Testiklarna försvann!!! Min son är tre månader och alltid när jag bytt blöja så har kulorna varit där. Men nu när jag bytte på honom så var dom borta!? Bara en tom liten påse!! Jag hade inte rört i honom över huvudtaget, kan dom bara försvinna sådär??
    Tacksam för svar!

• Anonym

Känner ni på pungpåsen varje gång ni byter blöja? Det gör inte jag....

Ring sjukvårdsupplysningen!

• Anonym (orolig)

Man känner ju om dom är där när man tvättar honom.. Hur som helst så har dom trillat ner igen *pustar ut* Kanske är så på småpojkar att kulorna åker lite hit å dit innan dom sätter sig där dom ska vara =)

Svar på tråden Tror min son har 3 testiklar..