• Det ljuva livet

Tapeter på garderobsdörrar?

När vi flyttade in i vår lägenhet var alla garderobsdörrar tapetserade . I glansigt mintgröntmetallic och med små blommönsterFundersam. Jag tycker att det är gräsligt men uppenbarligen finns det ju folk som tycker om det. Vad tycker du?

Mamma³
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tapeter på garderobsdörrar?
  • Fille Fjonkan

Annat, nämligen "kanske". Vissa tapeter på vissa garderober skulle nog kunna funka riktigt bra, tor jag. Men glansigt mintgröntmetallic och med små blommönster låter verkligen inget vidare

• Justess

Beror på. Om det är inbyggda garderober är det helt ok med tapet i samma färg och mönster som övriga rummet. Men snyggast är nog utan tapet...

?Kvinna?feminist?mamma?fru?
  • Fladdermusen

Fruktansvärt! Hade tapeter även på våra dörrar när vi köpte lägenheten, tog en EVIGHET att få bort..

• Det ljuva livet
    Fladdermusen skrev 2006-10-17 22:19:53 följande:
    Fruktansvärt! Hade tapeter även på våra dörrar när vi köpte lägenheten, tog en EVIGHET att få bort..
    Eller hur ! Vi hade sju stycken stora och sju små att skrapa. Enklast var att kleta massor av tapetklister på och låta dom ligga och dra ett tag, sen var det iaf lite lättare att få bort skiten.
    Mamma³
  • Fladdermusen

Vi hakade loss dörrarna och lade dem ner, blötte sen tapeterna med rejält med vatten och stod sen och skrapade..
    Och gissa om det var JAG som fick äran att göra det, medans mannen fick måla väggarna?

• Det ljuva livet

Jag fick äran att både skrapa och måla .

Mamma³
  • gosmamman

våra garderobsdörrar e tapetserade och var det när vi flyttade in. Vi har inte orkat ta tag i dem så de är målade i samma kulör som rummen

• Smulan12

Jag tycker det är snyggt eftersom dörren försvinner. Garderobsdörrar är ju inte så himla snygga direkt. De kan förstöra hela intrycket i ett rum eller en hall. Fast med lite färg eller tapet så ser det bättre ut.

• Kristin24

Beror på vad det är för tapet...finns ju snygga moderna, plus så beror det på hur garderoben ser ut. Men det du beskriver låter gräsligt hihi

• annikamattias

Vi fick våra tapesterade garderobsdörrar på köpet när vi köpte lägenheten, inte snyggt, det är struktur tapet i vitt, med små drag av aprikos och ljusblått. Fin tapet i sig, men inte mitt val.

• Hjartat2006

När vi bodde i lägenhet så hade vi det och det var väl helt okej eftersom det var samma tapet som resten av rummet, vi hade dock inte fixat det själv utan det var så när vi flyttade in .... men nu när vi bor i hus så skulle jag aldrig få för mig att göra det. Röstade ändå på helt okej eftersom det beror på vad det är för tapet.

• 1980 längtar

Vi har det på dörrarna till städskubben i köket och i hallen är det också samma färg på dörren till en skrubb som resten av väggarna!! Men då är det målat i hallen

• annca

Beror helt och hållete på tapeten och hur dörren sett ut utan tapet.

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • Isfjord

Lösa garederober skulle det se konstigt ut på. Men inbyggda är nog vanligast att dörren har samma tapet som övriga rummet.

• Lillemma

Såg på ett styling program när de satte tapet på garderob. Sen satte de likatyg på sänggaveln och det va supersnyggt!

• highfive

jag tycker det både är fint å fult beroende på vad det är för tapet naturligtvis lite småflummig fråga!

• Tjofsen

Tror att det kan bli bra om man har det i rätt miljö.

Svar på tråden Tapeter på garderobsdörrar?