• ThisIsMe

Hjälp! Hur döljer man rött ansikte?

Jag har väldigt ytliga blodkärl i huden och är alltid röd i ansiktet, ser ut som jag bränt mig i solen eller precis varit ute och sprungit. Jag börjar tröttna på detta nu och vill gärna ha tips på hur jag kan sminka bort det röda. Krämer med grönt i ska ju neutralisera det röda men jag har hört att man inte ska ge sig på att använda sådana om man inte är proffs för risken är att man ser grön ut istället. Stämmer det? Någon här som använder sådan kräm? Finns det någon annat sätt att ta bort det röda på? Jag behöver verkligen hjälp med detta!

• Svar på tråden Hjälp! Hur döljer man rött ansikte?
  • Alisa

När jag såg titeln på tråden tänkte jag tipsa om grönt puder, vilket jag inte provat men hört talas om.
    Du kanske kan beställa en makeup-kurs som finns på olika ställen där man även får produkter som passar en. I och för sig tror jag att sådana är rätt dyra... och det är ju inte så kul.
    Jag hoppas du får fler bra tips *kram*

• iii

Jag har för mig att makeupstore har en gröntonad foundation dämpar det röda

• mallan brallan

Make Up Store har en concealer
    som heter Cover All Mix.
    Den är 3-delad med 3 olika nyanser av
    concealer i.
    Däri finns bland annat den "gröna" som
    täcker rött, men den är inte alls så grön
    som man tror, så det är ingen fara att ge sig
    på det själv!
    Tycker definitivt att du ska testa den!

• ae84

I.D makeup har också väldigt bra foundations som kanske kan hjälpa dig?!

• smultronbubbla

Cover All Mix, som någon tipsade om, kostar ungefär 265 kr. Jag har den och den är toppen! (alltid blå under ögonen bl.a.)
    Min rekmmendation är att du bokar en kurs där för 495 kr. (om du har råd) Då får du, förutom en toppenbra makeuprådgivning, (samt att du blir sminkad förstårs) produkter till samma pris som kursen kostar!
    Jag har gått den och blev INTE besviken, så otroligt bra!

• Ruiz

cover all mix från Make up store..

• ThisIsMe

Går det att beställa Make Up Stores produkter? Jag avskyr nämligen att gå in i den affären... Jag hör verkligen inte hemma där!

• stokastisk

ThisIsMe: Du har aldrig kollat upp om det kan vara något sjukdomstillstånd som ligger bakom rodnaden? T ex rosacea?

• ThisIsMe

stokastisk:
    Nej, jag har aldrig kollat upp det men har kommit fram till att det mycket väl kan vara rosacea, eller snarare att jag ligger i riskzonen att utveckla rosacea.

• Fredrika1

Jag har rosacea sen manga ar tillbaka och jag kan ocksa tipsa om ID Makeup (eller Bare escentuals som det oxa heter). Deras foundations ar i puderform, men tacker jattebra de roda partierna i ansiktet! De ar samtidigt valdigt milda mot huden och man far inte kanslan av att vara sminkad som med de vanliga flytande foundations..

Ett annat tips ar att undvika alla starka kramer och peelings for de forvarrar tillstandet. Bara milda, alkoholfria rengoringsprodukter och kramer.
    Tredje och sista: undvik socker i sa mycket det gar, for det har en tendens att forvarra rosacean.

Lycka till!!

• Fru Höstlöv

Jag tycker inte heller att jag hör hemma i The Makeup Store, men vågade mig till att boka en sminkning och blev jättefint sminkad av en supertrevlig tjej, så det kan jag verkligen rekommendera. Hon tog bort det mesta av mina pandaögon och gav mig jättebra tips.
    Så TS, våga ring och boka en tid, det kommer hjälpa jättemycket!

Ett tips från mig:
    Om ni tycker att er flytande foundation känns tjock, skaffa en foundationborste istället, det blir ett mycket tunnare lager när man penslar ut det, snyggare blir det också.

Fru Höstlöv, fd Höstlövet. Bilder finns i galleriet.
  • 060102 Ronja

kan hjälpa med en ljusare brunkräm ..

• Ruiz
    ThisIsMe skrev 2006-10-29 12:34:37 följande:
    Går det att beställa Make Up Stores produkter? Jag avskyr nämligen att gå in i den affären... Jag hör verkligen inte hemma där!
    Nä det går inte att beställa..
  • Squeezetoy

Kan bara hålla med Fredrika1 att ID är helt suveränt.
    Dessutom så är den jätteenkel att lägga, jag tycker den är enklare att lägga än en flytande foundation. Den täcker suveränt utan att behöva ngn consealer och man slipper känna att man har en tjock kaka i ansiktet för att det ska täcka allt. Ger ett mycket naturligt resultat. Innehåller heller inga konserveringsmedel eller kemisk solskyddsfaktor. Den har SPF 15, men har istället ett fysiskt solskydd.

• ThisIsMe

Fredrika1 och Squeezetoy:
    Tack så mycket! Ska nog ta och införskaffa den och även Make Up Stores Cover All- Red.

Fru Höstlöv:
    Ja, jag har funderat flera gånger på att boka en tid men varje gång jag går förbi Make UpStore och tittar in så ser jag dessa expediter som ser så otrevliga ut. Kanske ska boka tid i en annan stad.

• Rosali

Jag har samma problem och köpte Cover All- Red, men jag tycker inte att det funkar så bra. Jag ser bara jättetorr ut på dom partierna som jag använt produkten. Skulle oxå vilja dölja mitt men man får väl kanske gå till nån skönhetssalong.

• ThisIsMe

Rosali:
    Make Up Store har även en produkt som heter Easy Cover -Red, den är som Cover All men inte lika torr i konsistensen. Täcker inte lika bra som jag förstått det (har inte provat någon av dem, bara läst om produkterna på hemsidan) men det kan nog räcka. Jag tror det blir den jag köper.

Svar på tråden Hjälp! Hur döljer man rött ansikte?