• ALICIA80

efter förlossning/ håll in magen korsett

Vet inte exakt vad det heter....men vet det skall finnas en typ av korsett som man kan använda efter graviditet för att få "fin mage"
    Vet ni vad jag talar om och vart man kan få tag på en sådan?

• Svar på tråden efter förlossning/ håll in magen korsett
  • jeiden

jo, de heter gördel. det finns på ellos.se t ex . där köpte jag min ifrån ,den hjälpte
    otroligt mkt !!

I love my boys
  • pippo75

Jag köpte en på lindex. Kanonbra tyckte jag! Nu fyra månader efter förlossning ser min mage ut exakt som innan...Jag tror faktiskt att det är "korsetten" som hjälp till en hel del!!

• sasse s

oj, vad synd att man inte kunde ha sånn när man blivit snittat! Är det för sent nu... 2 år efteråt?

• baltasar

hej!
    det är 5 veckor sedan jag födde, tror ni det är för sent att börja?

• Sweetie

sasse S: Klart du kan ha en sån.. Det gäller ju att snitet läkt ordentligt innan du börjar använda den bara..

• helene306

Jag köpte slim´n lift från tv-shop och använde. Superkrångliga att knöka sig ner i, men superskönt att ha stöd för magen!

F+H=D
  • Purpur

När är det försent att börja med gördel?

• helene306
    Purpur skrev 2006-10-19 16:48:10 följande:
    När är det försent att börja med gördel?
    Det är väl aldrig för sent?
    F+H=D
  • Kajak

fick flickan för snart 6 månader sen...
    Är det inte för sent att få fin mage...

jag har även hört det av en tjej som berättade att hennes mamma hade gördel efter alla 3 förlossningar o hon fick alltid tillbaka sin gamla mage, som hon hade innan gravid...

Funkar det verklig???

• helene306

kajak:  Min mage ser ut som innan jag blev gravid, men om det beror på gördeln eller ej är ju svårt att säga. Jag kanske bara har haft tur?  Jag använde gördeln i 2 veckor sen orkade jag inte mer, det var lite bök jag har ju ingenting att jämföra med heller, hur min mage skulle sett ut om jag inte använt gördeln. Jag fick detta råd av en jobbarkompis som själv hade haft gördel efter sina förlossningar. Som hon sa: " för att få magen tillbaka på rätt plats" Jag tyckte det var väldigt skönt då det stramade upp kroppen och gav stöd, men sen blev det jobbigt, då den satt så tajt att dra ner och upp osv.

F+H=D
Svar på tråden efter förlossning/ håll in magen korsett