• Aya

Billiga resor till Thailand???

Hallå i höstmörkret!
    Ville bara kolla upp om det finns någon vänlig själ här på forumet som kan tipsa om billiga resor till Thailand i januari månad...??? Hoppas på att komma iväg till solen och värmen eftersom det inte blev någon gemensam semester för oss i "sommar".... *håller tummarna*

KRAM från en semesterhungrande Aya

• Svar på tråden Billiga resor till Thailand???
  • Caffreys

Ska det vara charter gå in på respektive arrangörs hemsida. Vill man åka reguljärt kan man gå in på www.mrjet.com och leta billigt flyg.

• Aya

Tänkte att vi skulle få tag i billiga flygstolar bara, och boka resten själva
    *tack för tipset* /Aya

• Caffreys

När jag var till Thailand bokade jag reguljärflyg och hade fixat första natten på hotell i Bangkok på plats bokade jag resten. Dom har suverän service i Thailand, i allafall när jag var där innan det blev exploaterat. När jag åkte var det mest "Ryggsäcksfolk" där.

Besökte förutom Bangkok, Chang Mai, Phuket, Phi Phi Island, Koh Samui. Skulle förmodligen inte känna igen mig om jag reste till samma platser idag.

• Aya

nej, kanske inte....när var du där? Vi var faktiskt i Bangkok+Hua Huin + Singapore för ca 1 år sedan...men ville göra en mer "egen" (ej charter) resa denna gången...

• annica26

Hejsan...vi beställde resa till Thailand igår,har oxå bara bokat flygstolar då min pappa är där nere och ska fixa hotell i pattaya,men vi flyger till Bangkok först och då ingick det 2 nätter där på hotell,föst skulle vi ta Swiss air men fick reda på då vi beställde att Thai air var 800 kr dyrare och då får man flyga direkt Arlanda-bangkok kan ju vara skönt när man har barn.
    Vi åker den 25/2-05

• Tess76

Priserna brukar gå ner i januari. Högsäsongen är över jul och nyår, så priserna höjs om man åker nångång i mitten på december, men dom sjunker igen efter nyår har jag för mig. Så det borde inte bli så dyrt att åka då.

Åh vad sugen jag blev på att åka igen. Har varit där 3 ggr.
    Lycka till!

• Aya

Tack snälla för tipsen !! /Aya

• Poppie

Vi har varit i Thailand tre gånger 99 i Kata Beach utanför Pattong
    Nästa gång 01 i Ao Nang utanför Krabi Town. Båda gångerna en vanlig charter på tre veckor. Sen tyckte vi att nu kan vi det här och bokade enbart flygstol till Phuket. Vid flygplatsen talade vi limosinservice som ordnade rese till Kao Laak dit vi tänkt oss under resen talade vi med chaufören som rekomenderade ett holtell, Vilken lyckträff drygt 300kr pernatt för 2 pers inkl frukostbuffe. Superrent, prydligt, rena lakan varje dag, underbar personal precis som det skall vara. Sedan fortsatte resan till Koo Lanta även där inget hotell bokat i förväg men det ordnade hotellets personal när dom ändå bussade oss till Krabi Town.
    Nägot sämre hotell där men helt ok. sedan slutade vi med en vecka i Ao Nang där vi valde samma hotell som två år tidigare och som då var toppenbra, vilken skillnad det dyraste denna resa men även det sämsta.
    Det är inte dumt att få kika och lukta på rummet innan man bestämmer sig, en del luktar mögel (även ganska dyra)

Hela resan slutade på ungeför samma summa som en tvåveckors resa till ETT ställe skulle ha kostat och då åkte vi taxi varende mil. Men vi var fyra pers så taxiresorna blev billiga.

ÅKER ALDRIG MER CHARTER TILL THAILAND

• joan80

Vi har bokat resa till thailand nu den 11/12 bara flygstol till bangkok sen ska vi den här gången ti koh samui, vi bet 4490 2v tyckte vi va billigt gå in på aftonbladet resorna finns me där kommer ej håg riktigt va de hette, easjet eller nåt.

• Selma m

HÄR ÄR EN TILL SOMALDRIG MER ÅKERCHARTER TILL THAILAND ???

Eftersom vi åkte till Thailand för första gången vågade jag inte köpa endast en flygstol, fastän min man insisterade. Vi fick tag på en chaterresa fråm Köpemhanm med Fritidsresor till Cha Am nära Hua Hin för ca 20 000 kr .Vi tyckte det var en jättebra pris för 2 v. inkl. frukost.

När vi väl kom till Cha Am blev vi väldigt besvikna, hotellet var det inget fel på men orten var hemsk. Inte så många turister och hela orten var ett slumområde, fattigt och smutzigt. Vi ville inte stanna där, några pengar kunde vi inte få tillbaka.

Dagen därpå åkte vi till Phuket med buss i 10 timmar och stannade där innan det var dags att åka hem igen. Vi fick betala alla resor och hotell i 2 veckor själva + flugresan till Bankkok dagen vi skulle flyga hem igen.
    Så gisssa hur mycket det kostade, jaaaaaa. Ångrar att jag inte lyssnade på min man...

Resan blev ändå en en minne för livet, vi reste genom nästan hela Thailand, var på Phuket och Krabi inl. Phi Phi öarna under dessa två veckor. Men, alllldrig mer charter till Thailand

• Önskan

www.hostels.se

här kan ni hitta hotell och hostels om man för säkerhets skull vill boka i förväg några dagar.

www.travelstart.se
    har funkat bra för mig när jag köpt biljetter till Italien. (så det borde funka till andra länder med )

• Aya

Tackar ännu en gång för tipsen som trillar in

Svar på tråden Billiga resor till Thailand???