• Bebisfeber

Kostnader på Sophiahemmet ?

Undrar vad det kostar med insemination och IVF på sophia hemmet ? Får man göra 3 försök kostnadsfritt eller hur är det ? Har fått för lite info av min gyn där jag gått.

• Svar på tråden Kostnader på Sophiahemmet ?
  • Caribe

Hejsan det kostar 1500 per insemination på sophia hemmet samt 260 kronor per besök tills du är uppe i frikort!

Idag är jag en dag närmare en graviditet
  • Bebisfeber

Går inseminationen på högkostnadskortet ? Ska man ringa och boka en tid till andrologen om man redan gjort en utredning på en annan klinik ?
    Kan andrologen göra äggledarspolning och kontraströntgen eller är det bara IVF gruppen som gör detta ?

Ursäkta alla dessa frågor men förstår inte riktigt.

Och tack för ditt svar Caribe

• Caribe

Hejsan insemination går inte på högkostnadskortet! Priserna jag uppgav är för ivf kliniken på sophia hemmet har för mig att andrologen har lite billigare priser?

Oavsett vart du går på sophia så borde dom kunna ge dig remiss för äggledarspolning tror inte dom utför sådana själva!

• nollåttan

Äggledarspolning och kontraströntgen fixar de på sophiahememt.Jag gjorde det där bara i förra veckan. Däremot gjorde jag det genom IVF men desssa besök kostade bara som vanliga läkarbesök, 260kr.
    Vad gäller insemination kan jag tyvärr inte hjälpa dig... Lycka till!

• Bebisfeber

Kan jag lämna in min mans spermieprov eftersom han jobbar eller kommer de ställa en massa frågor som han själv måste svara på ?

• Caribe

Du kan lämna din mans spermaprov ni får en lapp att fylla i med hans uppgifter samt tid/datum för "tömning", bra är att bära provröret i armhålan så håller det sig varmt

• ProPPens

Du borde kunna lämna in hans prov. Men du behöver antagligen ha med hans legitimation. Men det kan du ju ringa dit och fråga.

Vad gäller kostnader för insemination så går väl själva inseminationen på högkostnadsskyddet däremot får ni betala för prepareingen av spermierna. Sen vad gäller ivf så får ni betala allt på Sophiahemmet eftersom det är en privat klinik. Däremot kan ni ju be att få bli ställda i kön för landstingfinansierad ivf. Det är på KS Huddinge som dom gör det och dit är kön mellan 1-1,5 år. Där får man två försök som man ej behöver betala för. Ni kan dock inte göra privat nu och det lyckas och sen göra dom landstingfin försöken. Dom får man bara göra om man inte har gemensamma barn sen tidigare, utom i vissa undantagsfall.

Jag SKA bli mamma snart!!!
  • Bebisfeber

Tack för era svar. Jag är glad för att ni finns här på FL och orkar svara Tusen tack ännu en gång

• Kwela

Insemination kostar i dags läget på SH 2000kr! De har höjt!

Vill bli mamma... snart!
  • anhna

Jag gjorde en insemination igår på Sophiahemmet, ivf-mottagningen. Jag fick betala 2.130 kr. 2000 kr för tvätten av spermierna och 130 kr för att jag ville ha hjälp med ägglossningssprutan.

Svar på tråden Kostnader på Sophiahemmet ?