-
-
Svar på tråden vad har ni för fyllning i er smörgåstårta?
-
mosar leverpastej med boston gurka. sen varvar jag med det och mimosasallad. Har majonäs utanpå
-
å tack låter gott!!
-
gillar man tonfisk har jag ett jätte gott recept, skriv i min gästbok i sånna fall.
-
Jag har creme fraiche och rödlök och crabfish....hel caviar.
Detta till lax och räk smörgåsar. -
sen såklart sallad, gurka, skinka, ost och vindruvor på
-
Glömde att jag blandar med majonaise också!
-
tack för era svar!"!!
-
Räkor!!!!!! Räkor blandat med creme fraiche och majonäs, kanske lite dill i oxå? Och leverpastej med gurka hackat i, i nån våning. Sen kan man ha finhackad skinka istället för räkor (utan dill då kanske), och hackade ägg i nån av rörorna med. =)
-
Gör en med kaviar i, den är lätt å göra om man inte orkar göra en riktig som tar flera timmar.
Vi använder hönökaka.
Som fyllning har vi, kaviar, grädde och hackad lök.
Och ovanpå så är det räkor och gurka och tomater. Jätte gott faktiskt -
-Ett lager med leverpastej och philadelphiaost,hackat smörgåsgurka och finhackad tomat som man blandar ihop
eller finhackad röktskinka,tomat, philadelphiaost, purjolök,svpeppar i en enda röra.
-nästa lager med tonfisk, majonäs, finhackad purjolök salt&peppar
-sista lagret med räkor, majonäs, cremefraiche, rom, dill
Sedan vispar jag grädde och blandar i philadelphiaost och brer ut på utsidan och garnerar med finstrimlad isbergsallad, ruccola,
lax&gurkrosetter och lite extra räkor eller kräftor, äggklyftor, cocktailtomater och dillvippor. Den blir alltid succé!!!!!! Mmmm blir lte sugen att fixa en till helgen kanske. Lycka till! -
Har varit toksugen på smörgåstårta länge nu, men det är ju inget man bara gör sådär, utan anledning....men jag har bestämt att när jag fyller år, och vi ska ha namngivningsceremoni till vår än så länge ofödda dotter, i början av februari, så ska vi ha smörgåstårta, haha!
-
home.swipnet.se/~w-37418/mat.html
där har du med olika fyllningar=) -
Åhhh vad sugen jag är på smörgåstårta nu....
-
uss vad sugen jag vart på smörgåstårta nu bara för de..o min kusin ska ha de på söndag på sin inflyttnings fika och jag kommer inte kunna vara där*storbölar*
-
Vi brukar ha ett lager med leverpastej som man mosar, med gurka i el. så blandar man själv och blandar ihop med lite vispad grädde. Sen har vi ett lager med skuren skinka som man blandar med mimosa sallad.
Utan på så har vi vispad grädde som man blandar med vanlig majonäs och citronmajonäs. Sen uppe på så har vi äggskivor, räkor, tomat, gurka, sallad m.m. -
man kan ju blanda grädden med lite pepparrot också om man vill ha den smaken