• Chicki

Börjar bli rädd, för mig själv glömskhet fler?

Hej!

Jag har varit lite glömsk på senaste tiden, men i går vart jag riktigt rädd, för när jag gjorde lunch så kokade jag upp vatten till potatismos och sen glömde jag stänga plattan! Jag skulle i väg senare och hade inte en tanke på detta förrän när jag kom hem och hade varit borta i 4 Timmar och ska börja med maten och jag känner att det är varmt på ena plattan, det är tur att det inte har hänt något för jag hade mina 2 hundar hemma!!!

Har detta hänt fler än bara jag?????
    Jag har knappt kunnat sova i natt pga detta och jag skämdes sååå i går att jag inte kunde berätta det för min sambo, men jag var tvungen i morse, så nu har jag skrivit ut lappar för att inte glömma det...

• Svar på tråden Börjar bli rädd, för mig själv glömskhet fler?
  • BaraPyssel

jag är oxå otäckt glömsk. Min man brukar skämta om att bebisen har fått alla mina hjärnceller. Det är fruktansvärt, glömmer allt...

• LittleSunshine

Du är inte ensam Jag gick till jobbet och glömde stänga kylskåpsdörren.. glömmer dra ut strykjärnet.. glömmer bort saker som jag får berättat för mej osv..
    Det är verkligen hemskt Har aldrig känt mej så 'trög' som nu!! Min BM sa att det kan vara en hormongrej så det går över sen.. när jag ammat färdigt.. tänk om man glömmer bort beben någonstans??
    Troligtvis inte

• Saltis

Hej!
    Min man påstår att jag alltid har varit glömsk, är dock värre än nånsin!
    Idag tex skulle jag till Mvc och tar bilen dit. Glömmer vart jag ska och parkerar hos mataffären( dit jag för övrigt redan varit tidigare idag).
    Blev mycket fundersam vad jag egentligen skulle köpa....innan jag kom på att det var ju till Mvc jag skulle!(*asflabbar*)
    Vet dock inte om jag bör berätta detta för gubben min, då får jag nog aldrig använda bilen igen.
    Risken kan ju vara stor att jag glömmer att parkera innan jag går in på affären!!

• delifi2

känner igen mig

glömmer precis allt ja ska göra, kan gå ut i köket å ska göra nåt men ja kommer aldrig ihåg vad ja ska öra

• Ranunkel

Oj, du hade verkligen tur som kom hem så snart och att inget hänt. Det har nog hänt alla någon gång. Det "bästa" är ju att man aldrig någonsin låter sig göra om misstaget igen. Var inte orolig för att berätta det för din sambo, det är ju bra om ni kan prata om allting, även era svaga sidor så att säga. Om han mot förmodan skulle bli arg, så ha tålamod, det är i så fall för att han blir rädd... och då kan ju du säga att du också blev det och att du behöver lite stöd.

Jag känner verkligen igen mig, glömde gå av på min busshållplats häromdagen. Som tur var var det inte så långt till nästa... Ja, ja jag tror mycket beror på stress helt enkelt, för egen del.

Jag kan ändå inte låta bli att skicka med denna länken, funderar på att gå med själv ; )
    www.tankspridd.se/VADARTRF.HTM

• TigerHumlan

Samma här! Glömmer och tappar bort. Har ingen aning om vilken dag det är och vad jag tänkte på för en stund sen. Det kan hända att jag pratar med någon och om vi blir avbrutna av någon anledning så har jag totalt glömt bort vad jag pratade om innan. Var antagligen inte något intressant men inte desto mindre irriterande

Tröstar mig med att det är hormonstörningarna som påverkar. Enligt "Mammapraktikan" ökar progestoronet och östrogenet till 100 gånger högre halter under graviditeten och det är de som gör oss slöa. Tror att de var de hormonerna *tänker så det knakar-fast jag vet att det hjälper föga* kan ha varit några andra som jag inte minns namnet på

Men oavsett vilka hormoner det är så är kontentan att vi inte kan rå för att vi tappar bort oss, glömmer saker och är allmänt förvirrade. Naturen vill ha det så *hm* och det är bara att njuta av att kunna skylla på något.

Sen kan man ju hoppas att man inte ställer till med en brand eller skadar någon annan pga glömskan *ryser* men annars är det bara att köra vidare.

Lycka till!

• himla

Oj, vad glad jag blir att det inte bara är jag...känner att man knappt kommer ihåg vad man åt till middag dagen före när någon frågar....

HJÄLP !!! Vad gör man ??? går det över ???

Det börja när jag var gravid å har inte blivit bättre ännu efter 12 veckor...

• Elmindreda

Känner också igen mig, jätteförvirrad och glömmer ofta efter en halv mening vad jag skulle säga, ställer in mjölken i skafferiet och teburken i kylen osv. Det är skönt att höra att man inte är ensam!

• helenw78

Jodå.... det har blivit värre,, visserligen kan jag vara virrig ändå ibland men nu är det hela tiden...

• Chicki

Känns mycket bättre nu att det inte ´bara är jag som är glömsk, fast det då inte är medvetet, jag berättade för min sambo och sen har jag satt upp lappar om spisen och levande ljus om jag har sådant tänt...
    Och han gör en x-tra koll =)

Svar på tråden Börjar bli rädd, för mig själv glömskhet fler?