• Splach

vilken storlek är den minsta på sadlar?

Vad är den minsta storleken på sadlar?

försöker få tag i en sadel till dotterns minisheltlandsponny, pg av att min lilla syster vill rida den lite...

• Svar på tråden vilken storlek är den minsta på sadlar?
  • Hallonsaft

Jag har en liten 13 tums sadel inriktad mot dressyr. Har ingen aning om varifrån jag fick den. Så länge sedan. Den är ursöt!

Men det minsta jag hittar i storlek idag är nog 14 tums.

• Etnica

Tror också 14" är det minsta man kan få tag på. Kolla hos Hööks o Börjes de brukar ju ha billiga ponnysadlar. Eller varför inte rida barbacka??

• Splach

14tums, låter nästan lite stort för han.. Suck

Det är nu jag önskar att min gamla granne fortfarandes levde, sadelmakare som han var..

• Splach

Etnica, jo jag har försökt fått hon o rida barbacka, men Ragge är inte den lugnaste, han är inte inriden än, så det blir lite flygturer, och syrran vill ha något o hålla sej i
    Westernsadlar kanske finns i mindre storlek?
    minns att vi hade en ganska liten till en vanlig shettis förut, fast den såg stor ut på han ioch för i sig, men kanske går att få tag på mindre sådana?

• blonde redhead

Det finns sådan där små "tygsadlar" som är jätte bra på shettisar Dom väger typ inget och formar sig efter hästen istället för att det finns en styv bom. Samtidigt som ryttaren får det vanliga stödet med stigbyglar osv..

• blonde redhead

Jag hittade en 12" som säljs hos hööks.. Den hette ponnyputa safari..

• blonde redhead

Sedan fanns det en ponnyputa utan bom som passar de allra minsta också

• Splach

var med in och kollade på den där ponnyputa safari, rätt bra om små barn ska rida..

Svar på tråden vilken storlek är den minsta på sadlar?