• Mumin

Hjälp, var är mitt snabel-a??????

Jag fattar ingenting, när jag trycker på Alt gr och sen 2:an där snabel-a finns så händer nada... (Har en bärbar DELL, Wndows XP Home). Alla andra tecken som styrs av alt gr funkar utom denna viktiga krumelur. Jag har skapat en ny användare och på den inloggningen funkar det. Hjälp, det känns som ett aprilskämt!

Min man har använt datorn till nåt tjohejsan med videos och musik, när jag fick tillbaka den var den helkonstig. Men det berodde nog på någon bildskärmsinställning för nu funkar allt bra. Förutom att mitt snabel-a är borta....

Jag vädjar till er FL-are, hjälp!!!

After all... tomorrow is another day.
  • Svar på tråden Hjälp, var är mitt snabel-a??????
  • Kullan från Dalom

Det finns en knapp som heter numlock .. tryck på den..

• Mumin

Det hjälper inte, så enkelt är det inte...

• Dinturiel

Maken undrar om det är nått medföljande mediaprogram installerat på datorn? Han minns inte riktigt vad det heter, men han vet att det följer med dellmaskinerna.

• Razzla

testa att trycka ctrl+alt+2 istället.. de är en annan väg..

• Mumin
    fisbubbla skrev 2006-10-18 20:35:41 följande:
    Kopiera in det då?
    Varje gång?
    Dinturiel skrev 2006-10-18 20:35:49 följande:
    Maken undrar om det är nått medföljande mediaprogram installerat på datorn? Han minns inte riktigt vad det heter, men han vet att det följer med dellmaskinerna.
    Que? Jag vet inte... har haft datorn i ett år och detta har aldrig hänt förut. Det funkar ju på den andra inloggningen.

Tack för att ni försöker!
  • Mumin
    AntonÅNina skrev 2006-10-18 20:37:37 följande:
    testa att trycka ctrl+alt+2 istället.. de är en annan väg..
    £${[]}\  Alla går utom snabel-a...
  • Googels

Har du råkat ändra din keyboardslayout så att du kanske har engelska eller nåt annat språk istället?

• Mumin

Jag har försökt att kolla det också, men det verkar inte så. Men jag är inte säker på hur man kollar det, hur gör man?

• glidan

tja
    det är ditt grafik kort som är inställt på us
    kolla det jag har haft det på ganska många dell burkar här på jobbet
    högerklicka på skrivbordet och välj egenskaper klicka på bildskärmsfliken och ta avancerat knappen välj att kolla på hotkeys eller lang
    där ska du kunna ställa in det
    låter mycket troligt då du haft den utlånad för video och musik så kan han ha laddat in nån pluggin eller ändrat själv

//R

Svar på tråden Hjälp, var är mitt snabel-a??????