• MELIM

Ökat tryck i huvudet? Nån som upplevt detsamma?

Senaste dagarna har jag känt som att jag har ett ökat "inre tryck" i huvudet. Som när man var liten och hängde upponer i knävecken för länge .

Är det blodmängden som ökat så eller för högt blodtryck (kanske är samma sak) eller vad är det?

Jag är gravid i vecka 24 nu och magen börjar kännas ordentligt...synts har det ju gjort ett bra tag, men nu börjar den bli "i vägen" när jag sitter, knyter skorna o.s.v...

• Svar på tråden Ökat tryck i huvudet? Nån som upplevt detsamma?
  • Mamma Muu82

Här är en till med samma problem! Har tyvärr inget svar att ge dig, har frågat min bm men hon visste inte heller vad det berodde på. Vi får vänta o se om nån annan vet=)

• evaviola

Så känner jag när jag böjer mig ner, allt blod rusar till huvudet direkt! Är i v 28

• MELIM

Ska iofs träffa min nya läkare imorgon..(den 7:e i ordningen).
    Ska fråga honom vad det kan vara och be dem kolla blodtrycket.

Har ju varit lite stressad senaste dagarna också..men man blir ju orolig. Högt blodtryck är väl inte bra att ha...

Återkommer i morgon kväll om han har nåt bra svar.

• Karpet

Jag har också så, kommer ibland när jag bara sitter still också. Jag har varken högt eller lågt blodtryck, det kollar jag varje vecka, så det kan inte vara det.

• Elle 02

Jag har oxå så... inte varje dag, men ganska ofta. Är i vecka 23.

• MELIM

Var hos läkaren idag och han hade ingen bra förklaring till mitt "övertryck". Det var inte högt blodtryck för det mätta dom och det var jättebra.

Troligen lite stress bara, sa han...

• Linndan

melim -

har liknande känsla som du, trycker i huvudet till och från.
    rätt obehagligt faktiskt! har frågat om det jag med, men antagligen bara stress
    och så. (jag är hypokondriker så jag tror ju det värsta he he he)

• Guldpärlan

Jag känner likadant emellanåt. På mig kommer det mest när jag ligger ner men även då jag står, går och sitter.

Vad jag har fått berättat för mig är att det är sammandragningar och att då lungorna pressas uppåt något kan det kännas som ett ökat tryck i huvudet.

Jag är ni i v 38 och magen har sjunkit något så det har blivit något bättre.

• Linndan

får ni så det känns som de trycker i sidorna a huvudet?
    typ som att det stramar?
    jag tycker det är grymt obehagligt.
    ibland ilar det till, ibland känns det nästan som en svagt brännande känsla.
    ibland "dunkar" det i bakhuvudet eller trycker mitt uppepå huvudet. buääh!

som jag skrev ovan så är jag hypokondriker. är väl säkert inget alls, men jag
    får dagligen LÄTT för mig att det är både hjärntumör, blodpropp & hjärnblödning,
    hjärninflammation osv.. *s*

• MELIM

Guldpärlan: Aha! Ja det förklarar ju saken. Det är mest på kvällarna jag känner av dem, när jag ligger ner, och då har jag oftast fått några sammandragningar under kvällen...

Svar på tråden Ökat tryck i huvudet? Nån som upplevt detsamma?