Klump i magen
Jag har en stoor klump i magen när jag skriver detta.
Jag lever ihop med min partner. Kärleksfull, ger komplimanger, hon ger mig kramar som ingen annan kan.
Till problemet! Jag försörjer, jag jobbar, h*n har en tonåring som får utbrott och det blir ett jäkla liv. Jag får ingen som helst stöd från min partner då det gäller konflikterna vi kan ha. Jag tycker det är jobbigt som faan och försörja, trött på att vara rädd för en konflikt med tonåringen som kan resultera till att h*n skär sig i armar, trött på att vara otrygg.
För ett par dagar sen fick min partner världens utbrott. Slängde saker om kring sig, var elak, gormade och betedde sig som en idiot rent ut sagt. Blev faktiskt rädd för henne. Utbrottet var på grund av att jag frågade om h*n inte skulle fixa maten. Hon var sen med den och blev arg på sig själv. När utbrottet gick över tog hon på sig bröllopskläderna + skona som är tänkt att hon ska ha på sig på vårat kommande bröllop. Hon skulle ut och ta sitt liv. Hon har sagt att när jag gör slut med henne kommer hennes liv ochså ta slut. Jag vet inte om jag vill längre. Det är så mycke som hänger på mig. Det är jag som påverkar hennes liv och hur det ska se ut känns det som.
Innan jag träffade henne mådde jag bra. Tog lång tid och bygga upp mitt liv men fick det väldigt bra. Jag hade det bra ekonomiskt och bra tillsammans med min dotter som är i skolåldern. Nu känns det som att jag har tappat bort mitt liv. Har ingen lust och jobba, ångesten ökar och blir mer intensiv, energin jag hade till och skratta känns som den ochså har sprungit bort, räkningarna håller på och hamna hos kronofogden. Vi var såå lyckliga i början men så en dag förändrades vårat liv vi har tillsammans. Vad har jag gjort för att förtjäna det här??
Nån som har några åsikter??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-18 22:19:52:
Vill ha lite åsikter på om jag ska separera eller kämpa vidare.
Just nu vet jag inte vilket ben jag ska stå på och allt känns kämpigt.