• LillaFlingan

Bengalkatt

Hej!!
    Någon som har bengal/er här?

Vi har en och är på g och ska köpa en till :)
    Vi har visserligen lite andra raser med, men ändå!:)

Vad tycker ni om bengaler?
    Hur skulle ni beskriva dem osv :))

Vi var ute med våran snart 2 åriga bengal idag och ujuj va han motionerade husse.. ;) började springa som en gepard över gräset och upp i trädena.. såg hur kul ut som helst .. :)

• Svar på tråden Bengalkatt
  • Hallonsaft

Nä tyvärr. Men om jag någon gång får för mig att skaffa katt igen (läs: sambon slutar vara kattallergiker och jag av någon anledningen tappar intresset för hund) , så blir det absolut en bengal. De är läckra!

• ShuppShupp

Jag har två stycken. Finns bilder på dem i mitt galleri

Supermysig ras... Roliga och sociala å såklart superfina!!

Roligt att du ska köpa en till, har du kollat runt bland uppfödare än?

• 13feb

Nästa gång vi skaffar katt blir det en bengal. De har ju gått ner lite i pris jämfört med när vi började kolla. Då låg de kring 10-15000:-
    Just nu har vi två vanliga bondkatter och den ena av dem trivs igentligen bäst själv (men är van vid brorsan) så därför vill vi inte skaffa en katt till så länge hon lever. Hur fungerar bengaler i grupp? Någon som vet?

/Fia

• LillaFlingan

Våran bengalhane kastrat som vi har nu, han funkar helt ok i grupp. Den enda han inte är sååå jätteförtjust i är min skogishona.. de var bägge fertila vuxna katter när vi flyttade ihop, min sambo och jag. i våras blev bengalen kastrat och i somras min hona.. efter det så funkar det hela lite bättre.

Annars så funkar han kanonbra med vår orientalhona.. :)
    Jag tror inte det är några problem för bengaler att vara i större kattgrupper heller (bara att kika hos uppfödarna).

Däremot är de ju mycket mer aktiva än andra raser och behöva mer svängrum, så det är bra att vi har hittat ett hus nu =D

jadå, vi har i princip bokat en.. han är såååå läcker!!:)
    svartspotted.. :) med en mycket lovande storlek.. vid 11v vägde han hela 1720gram!! :)
    hans storebror som vi har, är väldigt tunn och verkar tro att han fortfarande är fertil dessvärre.. men han lägger väl på sig allt eftersom han lugnar sig hoppas vi på.. :)

men jag tror att lillebrorsan kommer att växa om storebrorsan i stora mått :)

nu ska jag gå in och kika på ShuppShupp's bilder :)hihi

• LillaFlingan

ShuppShupp, ååh fina dina missar är ju!!! :)
    varifrån kommer de? :) ställer du ut ofta? :)

Svar på tråden Bengalkatt