• konka79a

När börjar ni med mössa?

Tänkte höra med er när ni börjar sätta på erat barn mössa? Riktig små förstår jag att man börjar tidigt med, men när de är runt 2 år? Har letat efter en lite tunnare mössa men har ej hittat någon nån som har tips var jag kan hitta det, vill ju inte sätta på en stor o jätte varm mössa redan nu.

• Svar på tråden När börjar ni med mössa?
  • Tigrizz

Ha, ha, min lilla tjej har haft mössa sedan hon kom Först är det för soligt, sedan för blåsigt, och nu blir det kallt.

• evelina26

Nu är min dotter visserligen bara 9 månader, men min bästa kompis dotter är 1½ år och de började med mössa för ett par veckor sedan (samtidigt som jag började). Det finns bra tunna mössor både på PoP och Kappahl

• mammas älskling

min son började med mössa i slutet av sep... han är 13 mån

• The Bumblebee

När det blåser och känns kallt. Idag var det bara 4°, så mössan var på Under 15° så sätter jag nog på nån typ av mössa. Har hittat mössor bl.a. på H&M, PoP, tycker att det finns på alla affärer med barnkläder. Idag hade grabben förresten en tjockare mössa, inte den där tunna bomullsmodellen.

Mamma till ♥Aron♥ (050303) & ♥Elmer♥ (060418)
  • ariel77

Tjejen på 1år har mössa och även sonen 5 år(om han själv tycker det är kallt, vilket han oftast gör ) om det är under 10 grader och/eller blåser mycket.
    Vi cyklar iofs till förskolan och cykelturer på em och då behövs fingervantar o mössa. bbbbbbbbrrrrrr!

• ariel77

vi kör med pop´s mössor! lagom just nu.

• Fialian

Bägge mina söner har mössa nu, Leo är fyra och Ted är 2 månader.

Stolt mamma till Leo-02 och Ted-06
  • norgesessan

pojkarna har mössor nu..snart 4 åringen har en tjock, och ettåringen har en tunn från Hm (Kappahl har också)
    Det är for at det är så kallt klockan 7 på morgonen.
    Vanter har dom också..(fast bara på morgonen)
    Tjocka jackor har dom, men dom har tilgång till fleecejackor på dagis..

• åskmamma

jag sätter på sonen mössa när jag själv fryser lite om huvet. i veckan blev det en tunn på hans huvud (han är 3)

• blondimom

jag använder själv mössa redan:) o lillkillen har naturligtvis oxå..:)

• Julia85

Min dotter har jag redan satt på mössa, för ca 2 veckor sedan. Bara på mornarna då. Det var ju jättekallt ett tag där. Men nu har hon även mössa på dagarna! Alla barn på hennes dagis har också det.
    Hon är 2 år.

• Tygtiiger

Har en 1½-åring, han har alltid mössa, på sommaren som solskydd och på vintern för värmen. Nu har han en liten trikåmössa, men på morgonen får han ha en tunn ulluva under cykelhjälmen - kaaaalllttt nu ju!

• menu

dottern har då oxå alltid haft mössa .. solen, blåsten å så kylan... blir det nån dag emellan så för att ingen skall gnälla

• Tilde 04

Köpte Pippi mössa till min 2åring på Åhlens. 79kr!

Svar på tråden När börjar ni med mössa?