• flärpan

ont i bröstet, vad kan det vara?

har haft lite ont i bröstet ett par dagar nu. men idag är det värre än förut. det gör ont när jag andas och det känns extra mycket när jag går. har åkt på en lätt förkylning, kan den ha satt sig i bröstet istället för i halsen och näsan? hade ont förra vintern också, pratade med en läkare som sa att det var nog ingen fara. men det gör ju ont!

• Svar på tråden ont i bröstet, vad kan det vara?
  • growingbelly

Kolla alltid upp bröstsmärtor och svårigheter att andas, framförallt om det förvärras eftersom det kan vara proppar i lungorna. Stå på dig och sök akut om inget annat går. Lycka till!

• Katie

Var förkyld för kanske två veckor sedan och har efter det haft ont i vänster lunga till och från. Gör ont när jag skall röra mig och andas djupa andetag. Får nästan panik ibland.. Svårt att säga om det är innuti lungan eller i musklerna..

Har haft samma problem en gång tidigare, för ungefär 4 år sedan. Då åkte jag på en brakförkylning och hade ont i lungan i nästan 2 månader efteråt. Kollade upp det hos läkare som trodde att det var en sträckning i revbensmusklerna eller att "viruset lagt sig på musklerna". Det gick över till sist, men hua vad ont det gjorde!! Nu är det samma sak igen så jag får väl vänta ut det onda, tar Ipren så länge..

• Björkeli

Hej.

Vad jag har hört så skall höstens härliga influensa gärna sätta sig i muskelaturen... Har själv haft den precis o mamma hade den nyss oxå med klagan om ont i lungorna. Ganska typiskt att det gör ont vid andning då bröstkorgen expanderar o så...

Men visst skall du kolla upp det. Ring sjukvårdsupplysningen.
    Man skall aldrig ta för lätt på sådana smärtor som Growingbelly skrev.

Hoppas du snart mår bättre!

• Jenniefager

Jag hade ont länge i mitt högra bröst. BM kollade och sa att det var en muskel som var inflamerad.
    Men om det fortsätter, tycker jag att du ska kolla upp det!

• Attol

Jag tror nog att din förkylning har satt sig i bröstet,men låt en doktor lyssna på dig så att du får rätt medicin.
    Kram o krya på dig

Svar på tråden ont i bröstet, vad kan det vara?