• Nallemajatjejen

Ont under hakan - vad kan det vara?

Har i ett par dagar haft ont under hakan typ under käkbenet ganska långt bak, det är jätteömt och sitter innuti och gör ont bara man nuddar det... Har gjort mer och mer ont för varje dag. Känns inte som att det är typ någon finne eller svullen körtel där..

Att bli mamma är livets största gåva! Http://www.familjeliv.se/hem/nallemajatjejen/blogg.php
  • Svar på tråden Ont under hakan - vad kan det vara?
  • Gisse the one and only

Låter som svullna halsmandlar, kanske har du en virusinfektion i kroppen. Det kan kännas som påsjuka, ont som attans

Stryk mig medhårs....annars
  • Nallemajatjejen
    Gisse the one and only skrev 2006-10-19 08:25:23 följande:
    Låter som svullna halsmandlar, kanske har du en virusinfektion i kroppen. Det kan kännas som påsjuka, ont som attans Stryk mig medhårs....annars
    Men har man inte ont i halsen då?
    Att bli mamma är livets största gåva! Http://www.familjeliv.se/hem/nallemajatjejen/blogg.php
  • Gisse the one and only

Nej man kan ha bara ont utanpå.

• Nallemajatjejen
    Gisse the one and only skrev 2006-10-19 08:27:17 följande:
    Nej man kan ha bara ont utanpå. Stryk mig medhårs....annars
    Ok. Vad gör man åt det då? bara väntar ut det eller?
  • Julia85

Antingen halsmandlarna eller några köttlar (hur det nu stavas). Varje gång jag blir förkyld eller då det är kallt ute svullnar mina köttlar upp och gör ont :( Har haft köttelfeber och det var efter det som det började. Det var 4 år sedan!
    Kolla upp det så det inte är någon infektion!

• Gisse the one and only

TS

Jag skrev virus, nej jag menar bakterie. Har du inte feber så är det lugnt men om det tar väldigt lång tid att bli av med, så gå till läkaren och kolla.

Det är inget farligt.

Kram Gisse

• Nallemajatjejen
    Gisse the one and only skrev 2006-10-19 08:31:34 följande:
    TSJag skrev virus, nej jag menar bakterie. Har du inte feber så är det lugnt men om det tar väldigt lång tid att bli av med, så gå till läkaren och kolla.Det är inget farligt.Kram Gisse Stryk mig medhårs....annars
    Lite jobbigt nu dock  i.o.m att jag är gravid... Är ju så hemskt trött och så ha ont också
    *gnäll*
  • eddi

Det finns körtlar där som kan reagera på att du har en inflammation/infektion i kroppen.

Svar på tråden Ont under hakan - vad kan det vara?