• gnagaren

Kan jag använa ipren-gel

Har så attans ont i ett ben.

• Svar på tråden Kan jag använa ipren-gel
  • Fru Nyqvist

Tror inte att det är så bra eftersom man inte ska använda Ipren-tabletter när man är gravid.

Hör på apoteket om det finns någon annan gel du kan använda i stället. Kanske Zon är bättre?

• Fröken Stålhand

Fass.se

Graviditet

Under de tre sista månaderna av graviditeten kan regelbunden användning påverka fostret. Rådgör därför alltid med läkare före användning av Ipren gel under de tre sista månaderna av graviditeten. Under veckan närmast före beräknad förlossning skall medel innehållande ibuprofen inte användas.

It´s nice to be important but it´s more important to be nice...
  • gnagaren

Lillstrumpa80

Oki. Då kan man alltså använda det 1 endaste gång??

är ju bara i v 9

• Fröken Stålhand

Enligt fass så ska du kunna göra det. Hoppas att värken släpper!

• Fru Nyqvist

Ibuprofen ska man egentligen aldrig använda när man är gravid eller försöker bli gravid. Visst, en gång kanske inte gör någon skada men kolla ändå om du inte kan använda någon annan gel.

• fröken april

har läst igenom alla såna medel på apoteket och det enda du kan använda helt säkert är Icepower som är en ny produkt!!

• Fröken Stålhand

Fru Nyqvist i fröken april: Varför står det då i fass att man kan använda förutom sista tre månaderna?

• Fru Nyqvist

Lillstrumpa80: Står en hel del bra saker i fass, men även en hel del saker som inte är lika bra. Jag tar en hel del mediciner trots att jag är gravid. Läser man i fass står det att man inte får ta någon av dessa mediciner då de alla ger fosterskador. Detta är sanning med modifikation. Man kan ta en del av dessa mediciner under olika trimestrar och detta står det inget om i fass.

Dessutom skulle jag vilja säga att det är bättre att ta det säkra före det osäkra. Tex när det gäller alkohol så är det ju bara i Sverige som man rekommenderar total avhållsamhet under graviditet. Man tror inte att ett glas vin då och då skadar bebisen, men varför chansa? Jag försöker stoppa i mig så lite främmande ämnen jag bara kan under min graviditet. Jag tanker inte ens bilen längre för att jag inte vill andas in bensinångorna. Kanske är det bara jag som är löjlig, men så funkar jag Jag tvingar inte andra att göra som jag, men eftersom frågan ställdes så svarar jag

Svar på tråden Kan jag använa ipren-gel