Ni som har fårskinn i vagnen...
Kanske en dum fråga, men den som inte frågar lär sig inget
Ni som har fårskinn i vagnen - Hur håller ni den ren? Hur tvättar man den vid ev. olyckor som babykräk och läckande blöja?
Kanske en dum fråga, men den som inte frågar lär sig inget
Ni som har fårskinn i vagnen - Hur håller ni den ren? Hur tvättar man den vid ev. olyckor som babykräk och läckande blöja?
man kan tvätta fårskinn i 30 grader..och med en tvättmedel med lågt ph för att inte skinnet ska bli hårt ..
lågt PH värde är det i tvålen lactacyl som man kan köpa på apoteket det funkar super att tvätta skinnet i
det finns tvättbara lite dyrare hos baby proffsen bla...
finns speciellt ulltvättmedel för skinnen
Tack för era svar - jag hade ingen aning om att det gick att maskintvätta, låter ju supersmidigt och man vill ju att det ska vara varmt och mysigt i vagnen till vintern
Måste man köpa de dyrare eller går det även att maskintvätta tex IKEAS billigare?
Det var en tråd om IKEAs skinn igår - LUDDE? Tror det är handtvätt på det, men det kan man ju kolla upp.
Nu har jag ju inte haft en kräkbaby - dock en bajsbaby men aldrig så det läckte på fällen. Jag har ett tvättbart skinn men vi har hittills aldrig tvättat det. Det som det har blivit mest skitigt av är sand och smuts från lekplatsen och det går ju ofta att skaka av. Kanske lite glass och Festis också...
Jag skulle köpa ett dyrare, tycker inte att ikeas motsvarar de dyrare men ok jag är uppväxt på gård med får
http://www.lammskinn.se/
Billiga lammskinn till riktigt bra pris, jag tror att dom är bättre än ikeas iaf
Jag köpte faktiskt ett skinn på IKEA till förra vintern. Det var för stort för vagnen så jag tvättade det och det krympte och blev en perfekt storlek. Grejen var ju bara den att den krympte även nästa gång jag tvättade den så nu är den lite liten. I år ska jag köpa en riktig fårskinnsåkpåse till vagnen...
Amorella -Tack! Jag hittade tråden (www.familjeliv.se/Forum-3-28/m13232881.html) och det verkar inte vara nån höjdare att tvätta LUDDE i maskin, säkert värt att köpa ett i bättre kvalitet...
Konstigt det där egentligen, borde det inte vara samma lika, jag menar får som får och lamm som lamm?
LeAnna - Tack för länken, det var ju superbra pris!
Har IKEAs fårskinn och har tvättat det i maskin, gick hur bra som helst!
Nennis1 - Fårskinnsåkpåse? det låter ju hur mysigt som helst! Var hittar man en sån? Babyland, eller?