• Tesie

Blödning efter samlag + mellanblödningar

Hej, jag och min kompis satt och diskuterade det här med mens och mellanblödningar och lite sådant.

Och nu har vi 2 frågor:

Vi kom fram till att vi bägge blöder efter samlag, det kan vara ganska rikligt med blod, ungefär som en mens, o det kan fortsätta blöda tills dagen efter. Dock händer det inte varje gång.

Någon som kanske har en teroi om varför det blir så för oss?

Min kompis har mellanblödningar mellan mens perioderna, vilket naturligtvis är jobbigt för henne, men även mycket irriterande! Hon har varit hos gyn, som dock inte sa ett smack om det hela typ.

Kanske någon har ett bra svar på detta med?

mvh M + L

• Svar på tråden Blödning efter samlag + mellanblödningar
  • Tesie

L, vi är nog ensamma om detta!

UNIKA

• Anonym (me too)

Fick också det förrut! var ju såå irriterande. kul att höra att oj, du blöder visst. hmmm.. men har inte fått nån förklaring på det. men misstänker själv att min livmoder är väldigt "skör" eller vad man ska säga. För ibland när jag gjort gynumdersökningar så har jag också börjat blöda. Men det är riktigt trist iaf. men som du säger så är det ju inte varje gång precis. skönt att man inte är ensam om det iaf

• SysterHedvig

det absolut viktigaste att utesluta när man har mellanblödning och blödning efter samlag är cellförändringar på livmodertappen. Om man varit hos gynekolog och fått det undersökt, kan man nog sluta sig till att det handlar om känsliga slemhinnor och att kanske glidmedel kan underlätta

• Fru Pettersson

Kan det bero på sköra slemhinnor trots att man blöder som en mensblödning efter samlag?

• SysterHedvig

... mensblödning är rätt mycket blod, men om kompisens gynekolog inte reagerat över det så är det svårt att säga emot. Gyn ska ju veta bäst :/

• Anonym

JAg hade också rikliga blödningar men det var när jag åt mini piller.Fick då so, mens blödningar dom försvann när jag slutade med pillren..

Svar på tråden Blödning efter samlag + mellanblödningar