Mia 83;
Hej! Ja, det är flera stycken som satt in kateter efter epiduralen. Kan vara bra att skriva i sitt förlossningsbrev alt prata med läkaren vid inskrivningen (en del får träffa läkare mm och prata igenom vad som kommer hända några dagar innan) och verkligen poängtera hur viktigt det är för en.
För min del så var katetern ingenting att sätta in! Jag kommer ihåg att när hon sprutade in bedövningsgel och bad mig slappna av så tänkte jag att "det här är det närmaste jag kommit sex på jättelänge" - perverst va
Nä det gjorde inte alls ont...
Att plocka ur katetern känns ännu mindre.
Kanylen på handen var faktiskt det som kändes mest av allt men ändå inte hela världen, säkert kan man få bedövningsgel innan för det också om man vill (också bra att ta upp innan själva snitt-dagen)
Jag fick på måndagen kl 11,27 sen var vi kvar till på onsdagen kl 13. Jag hade fått vara kvar längre om vi velat, men allt kändes så tryggt och säkert, Minou är en naturbegåvning på att äta så allt kändes väldigt okej.
Jag hade planerat innan att känns det minsta lilla nervöst med amning el annat så stannar jag så länge jag bara kan!
Jag vet fler som åkt hem dagen efter snittet också...
Lycka till med ditt snitt, jag förstår att du är nervös, men det är så kort stund och tänk belöningen!!!