• jessapessa

Hur få bort extensions?

Hallå!
    Har en fråga:

Om man har limmat fast sina extensions (med hårlim) hur får man bort det?
    Eventuella lim-rester i håret, hur får man bort det då?
    Finns det något särskilt medel man kan använda, eller får man gott vänta tills det ramlar själv...)
    ?

Nyfiken i en strut

• Svar på tråden Hur få bort extensions?
  • agonist

Har en vän som limmade, hennes hår lossnade själv efter ett tag, och det satt kvar limrester i flera veckor
    Hoppas det finns något medel!

• Den där Linn

Det finns ett speciellt medel för att ta bort limmet. Men det funkar bra med en massa balsam i och att kamma med en kam försiktigt. Då kommer limmet av. Värme också.. duscha varmt, i med balsam och kamma sedan försiktigt

• jessapessa
    linn84 skrev 2006-10-19 11:48:49 följande:
    Det finns ett speciellt medel för att ta bort limmet. Men det funkar bra med en massa balsam i och att kamma med en kam försiktigt. Då kommer limmet av. Värme också.. duscha varmt, i med balsam och kamma sedan försiktigt
    kanske bra att testa det innan man köper något dyrt medel

tack för Era svar!
  • Den där Linn

Medlet för övrigt är inte speciellt dyrt, men av erfarenhet så vet jag att "min" metod funkar precis lika bra....om inte bättre /Frisör-Linn

• österlen

jag fick i satt extensions för en vecka sen, hitta en annons på blocket om en tjej som syssla med det på fritiden, jag fråga om man kunde färga håret direkt när jag kom hem och hon sa ja, så det gjorde ju ja, och allt håret bara ramla av, så jag rinde tillbaka och berätta vad som hänt, och fråga hur jag skulle göra för att få av resten av löshåret, hon sa att jag skulle använda oljefri aceton, kan det verkligen vara bra för håret?

Svar på tråden Hur få bort extensions?