• catorinen

Vad hitta på till pojkväns födelsedag?

Hej!

Min pojkvän fyller 23 år nästa onsdag (25/10) och jag skulle vilja hitta på något mysigt då vi båda är lediga den dagen.

Han har nyligen kommit hem från Aghanistan där han gjort utlandstjänst i sex månader och jag fyllde år för tre veckor sedan då han fortfarande var borta så det känns som att vi har mycket att fira.

Jag har funderat på middag, dagskryssning, pic nic i skärgården och liknande.

Vi bor i Stockholm och budgeten är runt tusenlappen.

Några fantasifulla människor som vill tipsa mig om något mysigt vi kan hitta på? Någon kanske har hittat på något trevligt själv som ni kan rekommendera?

Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Vad hitta på till pojkväns födelsedag?
  • catorinen

Ingen som ens har ett litet förslag?

• SusanneSJ

Här är jag gärna också med och får lite tips och idéer! Inte för att han fyllerår ännu på ett tag men det är så SVÅRT att komma på nått bra!!

• MariaKsk88

Picnic är väl lite kallt nu.. Middag kanske, det ska vi göra iaf. Jag kommer inte på något bättre själv. :/

• catorinen

Va roligt att några hittade hit!

Ja, spa är mysigt. Vi åkte spa-kryssning förut och det var jättemysigt, har inte tid med det nu dock så jag har funderat på spa på dagen och middag på kvällen. Kan bli mysigt.

Ja, är lite kallt för pic nic.. samtidigt såg det mysigt ut i min fantasibild att sitta påklädda med röda näsor på en klippa i skärgården och käka rostbiffsmackor och dricka vin. Men det är väl kanske som med sex på stranden.. i fantasin är det ingen sand mellan skinkorna liksom .

Blev lite wild and crazy ett tag och tänkte boka flyg till någonstans där vi kunde käka middag och sen flyga tillbaka efteråt men det kändes som att jag tog mig vatten över huvudet där .

Någon som åkt på någon dagskryssning, typ till Åland eller så?

• Josie O

bed & breakfast?

lr planera en "personlig dag", typ börja med en överarbetad hotell-liknande frukost i sängen, ut på stan till hans favorit affär där han får välja ut sin egen present, ehm, e-middag på spa, picnic på golvet hemma i lägenheten på kvällen omringad av levande ljus...

• Josie O

iaf; gör det personligt...

• Karpet

Jag har hyrt en kock till min man som ska komma till oss på hans födelsedag. Min man kan inte laga mat alls, men han säger alltid att han önskar att han kunde laga åtminstone ett par rätter riktigt bra så nu ska han få lära sig det. Sedan när maken och kocken lagat klart maten så går kocken och jag och maken äter middag och dricker champagne. Han ska få ett förkläde först på morgonen och sedan kommer kocken på kvällen som en överraskning.

Detta är dock inte i Stockholm men det finns kockar att hyra där också.

• Josie O

Karpet: kul grej! å du får en fin middag på köpet också...

Svar på tråden Vad hitta på till pojkväns födelsedag?