• 3hjärtan

Brännande smärta i underlivet...

Hej!

Ju längre in i graviditeten jag kommer desto mer konstiga, obehagliga, smärtsamma känningar dyker det upp... Misstänker säkert att allt är normalt, men måste ändå fråga.

Jag väntar tvillingar i v. 28. Har ett barn sedan tidigare. Han är nu ca 21 månader så det är inte så jättelänge sedan jag var gravid sist. Ändå känns inte alla känningar igen...

Har mycket mer foglossning nu... antar i alla fall att det är det... ont i höfter, bäckenet, "underlivsbenet" (vad det nu heter?) mm. Nu har jag också börjat få en brännande smärta i/på/runt underlivet (svårt att lokalisera, strålar liksom ut här o var). Fler som känner igen detta? Det liksom bränner/värker... Är det normalt?

Har för övrigt kommit in i en grym trötthetsperiod igen. Har sluppit den under en längre tid, men nu är den här igen. Bara att försöka vila så fort man kan, med andra ord...

Hoppas någon vet eller känner igen sig...

"Dubbelt upp"
  • Svar på tråden Brännande smärta i underlivet...
  • Yret

oj... det låter knepigt. Vill gärna oxå veta vad det är du nu råkat ut för!

Trist att trilla dit på tröttheten igen.. Men som du själv säger; Vila, vila,vila... Känns som att det ända man gör just nu!

• 3hjärtan

Ingen som vet? Puffar upp lite då, så att frågan inte försvinner i mängden... Kanske någon som vet senare under dagen...

• talvi

Låter som fixering tycker jag. Omkring vecka 27 28 fick jag brännande ilningar i underlivet som jag fick förklarat berodde på att bebisens huvud kommer åt nerver när det skruvar sig neråt i bäckenet. Inte alla känner av det så kanske du aldrig märkte något förra gången.

• Lorina

Jag känner inte igen den brännande känslan men jag hade ett otroligt tryck neråt i flera veckor, tog upp detta med min BM och sa att det känns som de är påväg ut men hon sa att det kan vara så när barnen trycker neråt, de är ju två som ska ha utrymme.

Jag dum som jag var lyssna på henne och sista gången jag var där så sa hon samma sak som tidigare veckor, på natten gick vattnet som det visade sig sen att ena tjejen stoppat ut en fot och det var detta jag kännde. Tjejerna fick födas i vecka 34+5 med katastrofsnitt.

Om du är minsta orolig så tycker jag att du kollar upp detta så snart du kan! Hoppas att allt är bra med dig och bebbarna.

• jelena2

Jag tyckte det uppkom nya smärtor i parti och minut. Det gjorde ont här och det gjorde ont där. Allt var normalt för det ska tydligen göra lite ont att vara gravid?!?
    Jag känner igen smärtan du beskriver och hos mig var det inget farligt och jag tror inte det är det för dig heller. Men prata med din bm om du är orolig.

Kram!

• Singel75

Hej.
    Jag känner verkligen igen de du skriver.
    Har precis samma känsla. Har haft mer eller mindre en längre tid men de har blivit mer nu de senaste veckorna.
    Jag känner mest av denna smärta, ilning eller brännade smärtan (som sagt svårt att förklara) på nätterna när jag rör mig i sängen eller när jag varit still en längre stund.
    Ibland tror man nästan att man ska gå sönder.
    Är idag i vecka 36+0 & hoppas på att få träffa mina älsklingar snart. För nu börjar de bli riktigt jobbigt.

• Humlemamman

Jag upplever samma sak.. men min BM sa att det troligtvis är foglossning, men tvilling 1 ligger och trycker på livmodertappen så jag är nästan öppen så jag har legat med dropp och är ordinerad sträng vila.. så känns det oroligt för dig så be att få kolla upp det..

Bimsan 29+2

Svar på tråden Brännande smärta i underlivet...