• Fiaflopp

Namngivelse-present som är "användbar"?

Hmm vad konstigt det lät...

Vad ger man i namngivelse-present,föräldrarna säger att de vill ha något användbart och inte en massa silversaker som hamnar i en låda.
    (trodde det var barnet som skulle få en sak men men...).

Vad köper man då som farmor och farbror till detta barn?

Dom ska gå ihop...

• Svar på tråden Namngivelse-present som är "användbar"?
  • lönnemåla

Ett bankkonto med pengar?

• Duckan74

En tjock sagobok som räcker länge?

• Duckan74

Och startar upp ett fondsparande?

• burtok

min dotter fick en spargris (inte i silver) .. den var från någon mexikansaffär ser ut som en katt och är jätte färgglad. den står i hennes rum och hon blir så glad när hon ser den... vi är så glada för den presenten...

• Redbit

Jag har köpt två mycket användbara och uppskattade saker i doppresent:
    1) En flytväst i minsta storleken - räcker upp till 15 kg. Perfekt om familjen gillar båtliv eller bara brukar vistas nära vatten sommartid!

2) Hörselkåpor för småbarn! Peltor kid, passar från 2 månader och uppåt. Otroligt bra för att ha med barnet på festivaler/idrottseveneman/annat där ljudnivån är hög!

• Sweet76

Jag köpte en barnvagnsskylt från: www.supergrafik.se/ till minkompis barn. Och hon tackade så mycket och tycker om min present mest eftersom den var personligt och användbar till barnen blir större sen.

• Fiaflopp

Hörselkåpor var en bra ide,pappan lyssnar mycket på musik och jag har för mig att dom ska ner till SRF i år med tösen...

• JessicaåIda

Gav bort en ståltermos med namnet graverat. Gick till en sportpris firma som fixade gravyren.

Svar på tråden Namngivelse-present som är "användbar"?