Ica maxi väggfärg
finns det någon som har köpt väggfärg på icamaxi? vilken kulör? är den bra???
finns det någon som har köpt väggfärg på icamaxi? vilken kulör? är den bra???
Ica Maxi där jag bor säljer färg av märket Jotun.
Om det är det märket så är det bra!
Vi har köpt olivgrön och två bruna nyanser, har funkat kanon. Billigt och bra.
Vi köpte ljusrosa...kommer inte ihåg vad den heter men jättesnyggt blev det i lillans rum iaf. Målade på strukturtapeten.
Vi köpte en rosa och en gräddvit nyans, billig och bra färg. Den täckte jättebra och behövde bara måla två lager på en mörkgrön hemsk tapet. Vanlig papperstapet. Det är i våran dotters rum finns i galleriet om nån vill titta.
vad kostar färgen på ica maxi.. nån som vet?
Hmm 129kr för 2,5 liter...eller minns jag helt fel?
Nej, det stämmer nog MissBeccis. Vi har också andvänt den, Både en blå och en grå färg.Funkar Kanon!
Nu är det extrapris på maxis färgsortiment, i alla fall i Umeå...minns inte exakt vad den koster nu men under hundralappen!
Vi har målat flera rum med färgen sidengrå och är supernöjda!!
Lycka till med målandet!
/ Jenny
Har också färg från Maxi och är nöjd!
VI har använt färgerna cafe 69 samt olivgrön.. som vi blev jättenöjda med...
Har även testat den sidengrå - men det blev till slut en annan färg istället, men gillade den grå också =)
Har nu tänkt slå oss på den bruna - den mörkare än cafe 69 - vad den nu heter.. Som fondvägg i sovrummet =)
"Man får vad man betalar för" är en mening som ofta stämmer. När det gäller färg så har jag blivit lärd att Alcro, Becker och Nordsjö är i en kategori för sig dit andra har svårt att nå. Andra "udda-märken" funkar säkert helt OK men man ska inte förvänta sig någon högre kvalitet. Har man tänkt att måla om med jämna mellanrum är det väl helt OK att köpa lite billigare färg men vill man ha det under en längre tid skulle i alla fall jag skippa lågprismärkena. Ju billigare en färg är desto mer vatten innehåller den.
Då kan jag kontra med att den färgen som är i burkarna ofta är precis densamma fast under andra märken. Undantag för färger som är matta och som ofta säljs av Rusta, Harald Nyborg ÖB med flera.
Det är detsamma när det gäller golvmärken osv. Den färgen som vart i ICA MAXI burkarna innan är troligtvis Landora och samma färg hittar man på Biltema fast med Biltemas logga
Just det.. kom på att vi har den röda också.. som jag inte kommer ihåg vad den heter.. den är helskön =)
MissBeccis: Då var inte Ica så väldans billiga på färgen. På bauhaus får du 10 liter färg (specialblandad av personal efter dina önskemål) för under 500:-