• Mirrebirre

Behöver tips på bra frisör i Gävle!!!

Måste fixa håret typ NU, min ord. frissa är sjuk..
    Nån som har tips på en bra frissa i Gävle??
    Funderar på Sotlugg & Linlugg, någon som har erfarenhet?

Vill klippa mitt långa, slitna hår i en "riktig" frisyr, och lägga i nån läcker höstfärg med lite slingor

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Behöver tips på bra frisör i Gävle!!!
  • Bernermorsan

Många kompisar har gått där och är jätte nöjda. Men jag var där engång och blev ej nöjd. fast jag e EXTREMT petig orolig när jag klipper mig samt att jag har ett besvärligt hår eller det tar tid att lära sig mitt hår.
    Pop corner gick jag på ngngång när jag bodde i Gävle Sen finns väl Tommys eller va han herer långväntetid tror jag men många nöjda.

• Mirrebirre

puff puff..

tack för svar Ypsylon, någon mer??

• Pyssilullan

Jag MÅSTE säga AGATON SAX. Har klippt mig där i 7 år nu och blir alltid SUPER nöjd, tjejerna är supergulliga (Ligger vid CH)

• Mirrebirre

oh, tack ska ni ha!
    Maggans gick jag mycket hos förut, för typ 5 år sen.

Agaton Sax kanske man ska ringa till...

På Sotlugg skulle klippning + toning + nån slinga kosta ca 1250 kr, är det liknande priser på Agaton? Tyckte det lät mycket... är van vid lite bättre priser, men verkar vara så det ligger nu??

• Pyan

Jag går hos en tjej som heter Linda som jobbar på Cityfrisörerna i Valbo, tidigare var hon på Studio Skvaller i Gävle.

Första gången jag gick till henne hängde håret hur tråkigt som helst och jag gav henne ganska fria händer för att ge mig en lättskött frisyr. Jag blev jättenöjd och har fortsatt hos henne sen dess, nu försöker jag låta det växa ut lite innan jag ska gå nästa gång för att hon ska ha något att jobba med.

Klippningen sist kostade 400 kr, jag kommer inte ihåg vad jag betalade sist jag färgade, tror det var runt tusenlappen men då har jag ganska kort hår.

• Mirrebirre

Måste bara berätta att jag var till Lina på Cityfrisörerna och blev jättenöjd!

Frågade efter Linda där, men hon var ledig, men det blev jättebra ändå!!

Tack för alla tips!!

• Pyan

Vad kul att du blev nöjd!
    Klippte du och färgade? Vad kostade det?

Jag ska försöka hålla ut några veckor till men då blir det nog både klipp och färg.

• Mirrebirre

Pyan:

* Jag klippte håret, ca 30 cm på vissa ställen och bara toppade på andra ställen, jättesnygg uppklippning!

* Avfärgning på överhåret då jag ville ha det lite rödare.

* Koppartoning + kopparslingor i olika nyanser på överhåret

* Mörkare brun/koppar på underhåret

Det tog ca 2 timmar och kostade 1190 kr

Rekommenderas!!

• Pyan

Det låter jättesnyggt Mirrebirre,kul att du blev nöjd! Nu har jag bokat tid och ska klippa och färga om 2,5 vecka, ska bli såå skönt.

• mkk

Finns bara en frisör o det är Johan på popcorner. Han är bra

• malutto

popp i top äger..super mysigt och trevliga.

Svar på tråden Behöver tips på bra frisör i Gävle!!!