• Anonym

Hur många vänner har ni?

Jag undrar vad ni anser vara en nära vän och en nära kompis?? skulle vilja veta hur många vänner och kompisar ni har?

Jag tycker alltid det verkar som om alla runtomkring ar såå busy med vännernas fester och kalas hit o dit, suck! Ja, alla klagar att dom inte hinner med någonting for det är alltid någonting på agendan och man får kommentaren; "ja, du vet hur det är, fullt upp som vanligt! (fast dom ej har barn). nej, jag vet faktiskt inte hur det är!!
    Ska jag bli anmäld nu för att jag är anonym...?

• Svar på tråden Hur många vänner har ni?
  • mamma2004

Det beror helt på hur man menar med "vän". Jag har nog inte många riktigt nära vänner som jag kan prata om allt med. Kanske 3-4 stycken Max! Men sen har jag vänner från skolan, kyrkan som jag går till och familjen. Så jag träffar folk ett par gånger i veckan.

• Persephone

Inte särskilt många eftersom jag flyttat 60 mil från mina hemtrakter. Är ju inte lika lätt nu som när man var liten att skaffa nya vänner. Det löser sig väl på BVC sen när man träffar andra mammor.

• snobben

Jag har väl 6-8 vänner som jag umgås med, men flera bor i en annan stad. Jag har väl 3-4 stycken som jag kan berätta allt för.

• onka

Jag har då bara en riktigt riktigt nära vän och så några kompisar. Fast det är lite självvalt också att det är så är nog tyvärr inte så social av mig. gillar att sitta hemma och titta på tv är med andra ord ganska tråkig.

• Du är för liten

jag har 0 vänner som jag umgås med. Har lite folk i skolan man träffar men aldrig någonting utöver det. Hade en enda innan jag träffade min pojkvän, men vi gled ifrån varandra pga att vi ändrade personlighet så mycket båda två.

Så du är inte direkt ensam om o inte ha vänner, o jag som är "så ung" borde väl ändå ha "lätt" för o skaffa, som man brukar säga.

• Sunshine78

6 nära vänner Fler kompisar..

• Morrhoppan

Jag har alltid haft mycket få vänner (eget val alltså), 3-4 stycken. Några av dem har jag tidvis ingen kontakt med, men när vi väl ses/hörs är det som om vi aldrig har haft uppehåll. Vi vet nästan allt om varandra och stöttar närhelst någon av oss behöver det. Dessa nära vänner bor inte alltid i närheten av mig. På grund av jobb, kärlek osv har de och jag flyttat runt.
    Utöver dem har jag kompisar som jag träffar oftare. Sådana jag mött på ställen liknande öppna förskolan och genom makens vänner. Det är inte så många det heller. Jag har fullt upp i vardagen ändå. Helgerna rullar på och de fylls av allt från trädgårdsröjningar till födelsedagskalas. Särskilt många fester är det dock inte längre. Efter det att vi och våra gemensamma vänner fått barn har kalasen börjat dö ut. Istället blir det träffar för herrar/damer för sig, så får den av "fel" kön vara hemma och se till att barnen hamnar i säng i någorlunda tid.

• Lossan

Jag har några få men riktigt bra vänner. Hellre det än många och ytliga vänner.

• Edwina

Jag har 7 st nära vänner som jag umgås mycket med och kan prata om vad som helst om, sen har jag många bekanta som man känner genom andra men inte har egen kontakt med genom träff eller telefon. Endel arbets kompisar eller skolkompisar som man träffar ibland eller pratar med ibland.

• Anonym

Jag HAR vänner men vi träffas ju knappt aldrig längre!:

Svar på tråden Hur många vänner har ni?