• Långbenopluto

Särskilt prematurutseende??

Hej

Jag måste få fråga er som finns här:

Har ni fått höra att det syns på era barn att de är prematur?

Jag har nu fått höra av flera att syns när barn är prematurbarn, att de har ett speciellt utseende, som ex downs syndroms barnen har. ALltså, inte att de är små, utan i ansiktet.

Senast idag fick jag höra av prästen som ska döpa Isak; -Ja, det syns på hakan och huvudet att han är prematur, det brukar jag se på alla sådana barn

Kan inte hjälpa att jag blir lite sårad....är jag för känslig?

Får ni höra sånt?

• Svar på tråden Särskilt prematurutseende??
  • Emilia Thindra

hmm tror inte man kan se det Jag kan iallafall inte se på Thindra idag... Konstig präst. Han skulle nog bara göra sig märkvärdig

• Viran

Jag har hört det ett par gånger, men jag blev inte sårad, de är ju prematurer. Men nu tycker jag inte att det syns så mycket längre...

• Viran

Kikade in! Söt liten kille du har! Jag tycker inte han har alls mycket prematur look... verkligen jättesöt e han...

• WimsA

Vissa har ett lite speciellt utséende, långt ifrån alla prematurfödda! Min syster fick sin Oliver i v 27, å jag kan då inte se det på honom!

_ComBo_
  • WimsA

Jag var oxå inne å kolla, vilken fining! Ser inget ovanligt på honom heller!

_ComBo_
  • SuziQ

Öhh..ja..folk säger så roliga saker(menar detta ironiskt) Även om man absolut inte ska skämmas över att ens barn e prematur, så vill man väl som förälder ha ett barn som ser ut som"alla andra". Min dotter är inte prematur, men lite nätt, mindre huvud än jämngamla, söt som socker. För någon månad sedan kom en främmande kille fram till oss och "flirtade" med min dotter, sade att hon var söt och sånt. Alltså var som de flesta är mot små bebisar. men så avslutade han med att fråga /påstå ; Är hon prematur?
    VA? frågade jag.
    ; Ja, är hon för tidigt född, hon ser så ut, smpå händer o huvud, sade han.
    Nej , svarade jag å blev rätt ledsen. Jag kan inte hjälpa att min dotter inte väger 40 kilo som alla andra ett åringar jag möter idag gör. Nej- vissa mäniskor bör hålla käften om de inte har ngt vettigt att säga.

• Niinis

ja men de flesta ser ju "prematura" ut! gillade inte att höra det heller, tycker det e onödigt att säga såna kommentarer till föräldrar! dom är ju födda för tidigt, varför skulle dom inte se för tidigt födda ut? men att påpeka det är ju en annan sak! typ påperkar man om ett "normalt fött barn" ser normalt ut eller? inte säger man saker om dom. Min son såg inte så jätte prematur ut tidigare, men ju mer han växer desto mer ser han prematur ut i ansiktet.

• ISSEN

Jag har hört att prematurer kan få lite avlångt huvud.. Min son har det inte men däremot så är min moster prematurfödd och hon hade lite prematurutseende... Fast bara i "bebisåldern"  Jag va inne och kikade hos dig och din pojke är jättefin och inte ett dugg prematurlik!!Glad Ha det bra!!

Svar på tråden Särskilt prematurutseende??