• Mysanpysan

Vilket skötbord är bäst?

Jag vill ha ett skötbord som jag kan ha babykläderna i tror jag. Jag undrar om någon har någon erfarenhet av bra golvstående skötbord gärna med badkar eller ska man ha det stående på sidan? Det är mitt fjärde barn men jag känner att jag inte vet vad jag vill den här gången. Finns det någon som har tipps på ett superbra skötbord?
    Tacksam för svar. Mysanpysan

• Svar på tråden Vilket skötbord är bäst?
  • jagälskarallaminabarn

Nu har jag inget tips på något speciellt skötbord vad gäller märke, vill dock tipsa om att det finns de som man, efter att skötbordet inte behövs längre, bara tar bort skötbädden på och så vips har man en byrå med flera lådor. Tänker köpa ett sånt för egen del, har dock inte kollat så mycket än på märken o dyl då jag bara är i v 7+2. Lycka till!

M V H Ulrika

• Tinkywinkey

Jag tycker att ikeas skötbord DIKTAD är jättebra och snyggt. Kombinerad byrå/skötbord! Alla ikeas skötbord har fått bästa resultat på säkerhet i tester. Tycker att du ska ha en separat badbalja som du tar fram när det är dax för bad, bara att ställa i duschen eller i badkaret, sen kan man plaska bäst man vill utan att det blir vatten överallt! Lycka till med inköpen!

• elinina

IKEA har ett skötbord som heter narvik tror jag. när man tar bort skötbordet får man en vanlig byrå! mycket praktiskt

• Underbart

Vi har köpt ett skötbord, Babyproffsens egna märke. Det står på golvet och har tre lådor för förvaring...i sånt galler. Det känns stabilt och rymligt!

• tinna

Jag gillar Elfa. Fick inte kanonbra resultat i Vi föräldrars test men vi har inte haft några som helst problem med det och sonen är 1½ år. Bra lådor under att ha grejer i!

• gluttan

Jag vet inte men har läst i vi föräldrar att ikeas sniglar är en av få som blivit hem godkända...
    vi ska inte ha något skötbord...har bara underlägget så kan man byta lite var stans...

• Nov 2004

Vi var inne på Ikeas Diktad-serie först men har nu införskaffat en begagnad oval barnsäng (LO från Ikea men som nu utgått) och till den passade det bättre med Ikeas Tassa-byrå med skötbordsöverdel till. Blir kanonbra! Den stora fördelen är att möbeln blir en bra vanlig byrå med 3 stora lådor i barnrummet sen när skötbordstiden är över. En annan fördel var priset - byrån kostar 895:- och skötbordsdelen 145:-. Rejäl furu och roliga blå sidor som passar perfekt i ett barnrum. Kolla gärna in den på deras hemsida. www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&productId=15496&langId=-11&parentCats=10106*13757*10156

• Nitis77

Själv har jag köpt Ikeas skötbord Diktad.
    (gamla modellen heter narvik=ljus trä)

Jag tycker för egen del att den var klart bästa alternativet, just för att när man inte längre behöver ett skötbord, kan anv den som en snygg och praktisk byrå!
    Bild på skötbordet ligger i mitt album ifall nån vill kika på modellen...

Svar på tråden Vilket skötbord är bäst?