• Tesselina

Tips på bra butiker i Stockholm

Hej.

Jag skall upp till Stockholm i helgen och besöka Underbara Barn-mässan. Tänkte även passa på att göra stan. Jag är nu nyfiken på var jag hittar bra och roliga butiker med allt från barnkläder till leksaker och andra tillbehör. Har ni några bra tips?

• Svar på tråden Tips på bra butiker i Stockholm
  • Skruttis80

Jag vill oxå ha tipps även om jag bor i stan... känner bara till babylands butiker...

• Skruttis80

...ingen som har bra tips???

• Elvira

Affären Krabat på Kungsgatan (mellan drottninggatan och vasagatan) har jättemycket roliga leksaker och barnprylar.

• Elut

Om jag var ni skulle jag strosa runt på Östermalm. Här finns massor av barnbutiker som har ett brett urval på kläder och leksaker.
    Bla. Simple World på Karlavägen;

shop.simpleworld.com/

Finns massor av mysiga butiker.......

• Eli

I Gamla stan finns en affär som heter "Kalikå" som jag tycker har fina saker. Har glömt vilken gata. Kolla på nätet. Ev. stavas det "kallikå".

På Upplandsgatan finns en affär som heter "Haven" - i kvarteret söderut från Odenplan.

Sedan finns ju "Bonti" som har mycket, jag tycker iof. inte att de är så "roliga", rätt dyra är de också, men man kan ju alltid titta... ligger på Norrtullsgatan, två kvarter norrut från Odenplan...

Mvh,
    Eli

• Eli

I Gamla stan finns en affär som heter "Kalikå" som jag tycker har fina saker. Har glömt vilken gata. Kolla på nätet. Ev. stavas det "kallikå".

På Upplandsgatan finns en affär som heter "Haven" - i kvarteret söderut från Odenplan.

Sedan finns ju "Bonti" som har mycket, jag tycker iof. inte att de är så "roliga", rätt dyra är de också, men man kan ju alltid titta... ligger på Norrtullsgatan, två kvarter norrut från Odenplan...

Mvh,
    Eli

• Eli

Mvh,
    Eli

• Marvelina

baby center på hornsgatan ska vara bra /M

• JeCa

På Ö-malm finns även "Sprall" och "Ängla" på Sibyllegatan, samt "Farmhouse" på Linnégatan. och ny leksaksbutik på Valhallavägen som heter LeksaksPaletten tror jag. (Snett emot Fältöversten)

• Skruttis80

tack för alla bra tips!

Simple world hade verkligen mycket fint på sin sida!!!

• lillsmulan

Babyplanet finns på hornsgatan, mellan Zinkensdamm och Mariatorget. Där har dom en del... Kalikå finns också vid Ringen nära Åhlens (t-bana Skanstull) men har hört att den i Gamla stan har mer grejer.
    hoppas du hittar nåt!

• Marvelina

Vi har en ny liten söt butik på Birkagatan - Birka Baby.

• Titti och mini

Om man gillar lite annorlunda grejer som t.ex. bodysar med Elvis på eller liknande så är Star People Design på Skånegatan på Söder ett jätteroligt ställe

Svar på tråden Tips på bra butiker i Stockholm