• Gumlan

hur är de me jordgubbar nu??

man hör såå olika. jordgubbar när man är gravid? om inte, varför inte?

• Svar på tråden hur är de me jordgubbar nu??
  • BeataBus

Jordgubbar kan du äta under graviditeten de innehåller dessutom järn. Däremot ska man undvika det när man ammar då det kan ge allerigiskreaktion genom bröstmjölken.

Så ät du dina jordgubbar o njut riktigt...det kommer en dag då su ska undvika dom...samt choklad

Kvinnor har kurvor medan Män har portfölj.
  • Gumlan

choklad??? neee ska man undvika de? :O aaaldrig hört!! åt nog de varje dag när ja ammade sonen :O

• BeataBus

Jo för det kan precis som jordgubbar ge utslag...på bebisen...Man kan äta men då endast lite....det sa dom iaf till mig varje gång under mina 6 tidigare graviditeter..att jag skulle passa på o äta det nu..för när jag ammar ska jag försöka o undvika det...e nu inne på 7:de bebisen o de säger samma sak nu....

• BeataBus

sen tror jag det var för att bebis kan få ont i magen....nått sånt

• Gumlan

:O men shit!! Varför sa ingen det då? sonen hade problem med utslag ju

• Lola Jämtland

Jordgubbar när man ammar. Om ens barn inte reagerar.

Man behöver inte utesluta något innan man märkt om barnet reagerat.
    Vidare kan man följa kostråden för ammande som finns på slv.se  (gäller mest fisk)

Jordgubbar går utmärkt att äta när man är gravid.

//I morron (fredag) blir vi husägare!
  • Lola Jämtland

skulle vara jordgubbar kan man äta när man ammar

• BeataBus
    Gumlan skrev 2006-10-19 20:31:20 följande:
    :O men shit!! Varför sa ingen det då? sonen hade problem med utslag ju
    det kan ha varit hormonplitor oxå...som e vanligt...därför ingen sa nått kanske...
  • BeataBus
    Lola Jämtland skrev 2006-10-19 20:34:57 följande:
    skulle vara jordgubbar kan man äta när man ammar //I morron (fredag) blir vi husägare!
    men varför säger bm så olika om man nu kan äta det när man ammar..?? jag har altlid hört att jag ska undvika dom...hmmm....o jag älskar jordgubbar....
  • BeataBus

eller ja de på bvc har ju sagt det oxå...

usch jag har alltså gått miste om en massa goa härliga jordgubbar....hmm...tur det finns att köpa nu med i affären

• Lola Jämtland

BettanM

Jag har aldrig hört en BM säga något om såna....o isf så skulle jag hursomhelst testa först för alla barn reagerar på olika saker. Alma reagerade bara på rabarber tex....

• Gumlan

BettanM - nej nej! PROBLEM hade han, stooora problem. inga hormonplitor! Fattar inte varför dom itne sa nått om det!! Vet att dom sa om jordgubbar o mjölk, att ja skulle prova va försiktig med det.

• Gumlan

jah harockså hört att man inte behöver undvika det om barnen itne har problem... rabarber däremot har ja hört att man itn ska äta när man ammar för barnen kan få jätte ont i magen.. så olika man får lära sig

• BeataBus
    Lola Jämtland skrev 2006-10-19 20:38:16 följande:
    BettanMJag har aldrig hört en BM säga något om såna....o isf så skulle jag hursomhelst testa först för alla barn reagerar på olika saker. Alma reagerade bara på rabarber tex.... //I morron (fredag) blir vi husägare!
    SÅ sant så sant....Tål dom det så måste man ju få äta det...hmm..jaja

Jag tänker inte gå miste om flera goa gubbar...tänker testa nästa gång....
  • Lola Jämtland

Jag lärde mig den hårda vägen att rabarber inte är bra...

Det sprutade ur båda ändar på Alma sas...

Svar på tråden hur är de me jordgubbar nu??