hur är de me jordgubbar nu??
man hör såå olika. jordgubbar när man är gravid? om inte, varför inte?
man hör såå olika. jordgubbar när man är gravid? om inte, varför inte?
Jordgubbar kan du äta under graviditeten de innehåller dessutom järn. Däremot ska man undvika det när man ammar då det kan ge allerigiskreaktion genom bröstmjölken.
Så ät du dina jordgubbar o njut riktigt...det kommer en dag då su ska undvika dom...samt choklad
choklad??? neee ska man undvika de? :O aaaldrig hört!! åt nog de varje dag när ja ammade sonen :O
Jo för det kan precis som jordgubbar ge utslag...på bebisen...Man kan äta men då endast lite....det sa dom iaf till mig varje gång under mina 6 tidigare graviditeter..att jag skulle passa på o äta det nu..för när jag ammar ska jag försöka o undvika det...e nu inne på 7:de bebisen o de säger samma sak nu....
sen tror jag det var för att bebis kan få ont i magen....nått sånt
:O men shit!! Varför sa ingen det då? sonen hade problem med utslag ju
Jordgubbar när man ammar. Om ens barn inte reagerar.
Man behöver inte utesluta något innan man märkt om barnet reagerat.
Vidare kan man följa kostråden för ammande som finns på slv.se (gäller mest fisk)
Jordgubbar går utmärkt att äta när man är gravid.
skulle vara jordgubbar kan man äta när man ammar
eller ja de på bvc har ju sagt det oxå...
usch jag har alltså gått miste om en massa goa härliga jordgubbar....hmm...tur det finns att köpa nu med i affären
BettanM
Jag har aldrig hört en BM säga något om såna....o isf så skulle jag hursomhelst testa först för alla barn reagerar på olika saker. Alma reagerade bara på rabarber tex....
BettanM - nej nej! PROBLEM hade han, stooora problem. inga hormonplitor! Fattar inte varför dom itne sa nått om det!! Vet att dom sa om jordgubbar o mjölk, att ja skulle prova va försiktig med det.
Kostråden från Livsmedelsverket om nån vill läsa:
www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx
jah harockså hört att man inte behöver undvika det om barnen itne har problem... rabarber däremot har ja hört att man itn ska äta när man ammar för barnen kan få jätte ont i magen.. så olika man får lära sig
Jag lärde mig den hårda vägen att rabarber inte är bra...
Det sprutade ur båda ändar på Alma sas...