Bakteriell vaginos/trichomonas
Hejsan,
jag är nåt så vansinnigt irriterad! Igår var jag och tog prov eftersom jag haft svamp och den inte riktigt blev bra efter behandling...Det känns som svamp första veckan, behandlar och sedan går lukt, klåda och sveda över. Men ändå är det inte bra, jag har riktiga flytningar och det pruttar när jag går på toa *suck*
Nåja, ville ta en titt för att se om det var något annat. Fick ingen tid hos gyn så jag föreslog besök hon barnmorska som skulle kolla + ta ett prov för gynekologen att se på i mikroskop. Då säger hon att jag har antingen bakteriell vaginos ELLER trichomonas. Det är ju för fan som att säga att antingen är du förkyld eller så har du lunginflammation!!!
Trichomonas är en sexuellt överförd sjukdom som måste behandlas med antibiotika och så även partnern. Att bara kasta ur sig sådant kan de ju inte göra!!!
Nåja, ska skälla på dem imorgon!
Så till min fråga. Någon som känner igen detta? Själv tror jag mer på VB än Trichomonas eftersom flytningarna inte har någon färg alls...Dessutom har jag haft detta en gång innan, i april i år och det fösvann utan behandling. Dessutom kom det i samband med homepoati behandling och denna gången bytte jag piller. Så. antagligen ändras balansen i slidan helt enkelt.
Ha det