• wildrose71

Bakteriell vaginos/trichomonas

Hejsan,

jag är nåt så vansinnigt irriterad! Igår var jag och tog prov eftersom jag haft svamp och den inte riktigt blev bra efter behandling...Det känns som svamp första veckan, behandlar och sedan går lukt, klåda och sveda över. Men ändå är det inte bra, jag har riktiga flytningar och det pruttar när jag går på toa *suck*

Nåja, ville ta en titt för att se om det var något annat. Fick ingen tid hos gyn så jag föreslog besök hon barnmorska som skulle kolla + ta ett prov för gynekologen att se på i mikroskop. Då säger hon att jag har antingen bakteriell vaginos ELLER trichomonas. Det är ju för fan som att säga att antingen är du förkyld eller så har du lunginflammation!!!

Trichomonas är en sexuellt överförd sjukdom som måste behandlas med antibiotika och så även partnern. Att bara kasta ur sig sådant kan de ju inte göra!!!

Nåja, ska skälla på dem imorgon!

Så till min fråga. Någon som känner igen detta? Själv tror jag mer på VB än Trichomonas eftersom flytningarna inte har någon färg alls...Dessutom har jag haft detta en gång innan, i april i år och det fösvann utan behandling. Dessutom kom det i samband med homepoati behandling och denna gången bytte jag piller. Så. antagligen ändras balansen i slidan helt enkelt.

Ha det

• Svar på tråden Bakteriell vaginos/trichomonas
  • SeTa

Vet inte vad något av det är. Lust att förklara?? *okunnig*

• SeTa

Vet inte vad något av det är. Lust att förklara?? *okunnig*

• Anonym

Jag har haft Trichomonas och kämpade länge med att få bort det. Jag fick det efter att jag varit till en simhall. Antagligen från bastun. Det försvann sen lätt när jag använde Starogyn-salva. Det är flera år sen nu och jag har aldrig haft det sen dess.

• Anonym

har också haft trichomonas det luktar väldigt illa när man har de ,mycket flytningar också fick. Flagyl vagitorer gick över då . men jag har för mig att bv och trichomonas är samma sak .hade ett förhållnde då han behövde inte äta medcin. vet ej var jag fick de i från men jag brukar också gå till simhallen en del.

• Kliande

Jag har samma problem just nu.... trichomonas är en parasit som tar sig in som en sexuellt överförd sjukdom... de lever inne i slidan och orsakar Bakteriell vaginos när de lever där inne... har själv haft det ett tag (flera år utan symtom) men när jag var hos gyn så tog han ett test o kolla i mikroskop och såg små encelliga organismer.. han sa också nåt korkat som "här simmar det spermier"...  märkligt tänkte jag.. "kan spermier överleva i 3 månader i slidan?".. nää då e de nog trikomonas sa han... Har ätit 12 tabletter av flagyl under en månad utan att det går över... ska gå tillbaks o se om det är nåt annat utöver trikomonas...
    när man har trikomonas så är chansen väldigt stor att man har någon annan sorts sjukdom.. eftersom allmäntillståndet försämras i sidan och gör den mer mottaglig

Svar på tråden Bakteriell vaginos/trichomonas