• Flaxa1

Vantar, mössa o tossor till 3-månaders (storlek 74-80)

Letar med ljus o lykta efter detta. Nån som sett nåt fint (till tjej)? Köpte en enklare stickad mössa o vantar på KappAhl men har fått byta ut dem två gånger efter som kvaliteten var usel (klarade inte en tvätt ens en gång) och står nu utan.

Tossor i den här storleken verkar jättesvårt att hitta?! Såg några rosa med röda hjärtan på nånstans... (kanske oxå på KappAhl?) men de var hemska...

Tips o råd tas tacksamt emot, handlar gärna på Internet!

• Svar på tråden Vantar, mössa o tossor till 3-månaders (storlek 74-80)
  • Plutt05

På marknader mm kan man ju hitta fårskinnstossor, brukar finnas i massor av storlekar.
    Måste vara en ganska stor bebis, min dotter som är 14 mån har storlek 74 nu:)

• Flutterby

Hur stor är din bebis? Min pojke på 19 månader kan fortfarande ha en del 80-kläder o han är 86cm lång!

• Crazy Baby

PoP har ju bra grejjer och jag tror att det finns i den storleken du behöver!! Blir också lite förvånad över storleken på bebis eftersom min lilla tjej på 18 månader har strl 80!!

• Plutt05

Ha ha, tänkte att det kanske ska stå 13 månader, då verkar det ju stämma bättre? Eller?

• Vannis

Jag har hittat lite fina grejer på hm, åhlens hade också fina enkla set med mössa/vantar och tossor.

• One Love

www.pippilotta.se har fina tossor i älgskinn, 279kr. Jag köpte även fodrade täckvantar där, märket är Lindberg.
    Jätte nöjd med mina köp. Mycket snabb leverans.

• Puffy75

Pop har fleecetossor o vantar. såg även att babyland hade tossor som var i skinn.

• Flaxa1

Nja, både och! Bebisen är 3 månader och har storlek 68 nu, men kan ha en del 74 oxå. Tänkte köpa tossor som hon kan ha hela vintern!

Ska kolla på PoP, skulle tro att det kanske finns nåt där som kan passa. Tack för alla svar! Fyll gärna på med fler! =)

• Johanna 87

vi köpte fårskinnstossor till vincent på coop för 99 eller 129 tror jag det var

• Tusenskönan

Jag gillar PoP:s mössor!

Sen tycker jag det är svårt att hitta vantar. Min Bebbe har rätt stora händer å då plötsligt är det vantar med tumme som gäller... skulle helst vilja ha utan tumme.

Tossor har jag hittat på Små Grodorna på St Eriksgatan. Stora gossiga fleecetossar som jag kan dra på utanpå byxorna eller overallen i vinter.

Svar på tråden Vantar, mössa o tossor till 3-månaders (storlek 74-80)