• Crazy Baby

Mörkhåriga tjejer se hit, behöver er hjälp!!

Hej hej!!

Jag har ett problem, eller kanske inte, men i alla fall!! Så här är det!!

Jag har mörkt hår, nästan svart och det gäller ju liksom inte bara det som syns på huvudet!!

Mitt "problem" är att när jag rakar mig under armarna så har jag i alla fall en mörk mörk  fläck där håret var, hoppas ni fattar! Har alltid tyckt det är besvärande eftersom det inte ser ut som om jag är nyrakad fast jag är det!!

Alla andra är så där släta och fina under armarna medans jag har mörka fläckar och man ser knottror efter hårsäckarna, har ju dessutom tjockt hår under armarna.

Spelar ingen roll hur, jag rakar, upp, ner, på tvären, inget hjälper!!

Droppen var när jag var hemma hos min mamma för ett tag sedan och hon undrade om jag hade slutat raka mig eftersom jag var så svart under armarna, kul!! Kom hemifrån och hade duschat och rakat mig ca 2 timmar innan!!

Sorry för allt jidder, men hur gör ni andra eller har ni samma problem? Säg inte att det bara är jag för då måste jag nog amputera armhålorna....

• Svar på tråden Mörkhåriga tjejer se hit, behöver er hjälp!!
  • StoraD

hihi, nää det är inte bara du! men mig stör det inte så mkt faktiskt...

• menilla

Om du vaxar då??
    Då drar du ju upp rötterna oxå.
    En tanke bara.......

• Sarah 28

Köp en epilator. Det gör ont första gången (blev helt kallsvettig och höll på att kräkas...) men sen känns det knappt.

• Crazy Baby

Har en epilator, men har inte vågat testa den under armarna!! Kanske ska odla epilator långt och testa!! Tack!!

• Dinturiel

Här är en till med samma problem. Inte bara att det blir knottror, utan har stubb på en gång. Vaxade för ett par år sedan, och det blev faktiskt ett mycket bättre resultat. Överväger att gå tillbaka till det, men det är ju så mycket smidigare med hyveln

• Indianica

Prova med weet hårborttagningskräm istället, jag tror inte man komme rlika nära huden med hyveln, en kräm tar bort rubbet. Funkar för mig iaf och är lika smidigt som hyvel (smidare enl, mig)

• Vintervit

Samma här! Vaxar också och kör med epilator - mycket bättre!

Om jag ska på fest och har barärmat på mig brukar jag faktiskt lägga ett lager "brunkräm" där - då blir det nästan osynligt!

• Dinturiel

Har testat hårborttagningscreme och på mina grova hårstrån funkar det inte.. ens på benen.

• Dii

prova bleka håret? :P fast det kanske är långsökt och farligt. I don´t know...

• Crazy Baby

Har funderat på det där med blekning, men eftersom jag måste raka ca var tredje dag pga kraftig hårväxt så känns det som om jag kommer bleka ihjäl mig om jag ska hinna med!

Hårborttagningskrämer har jag ingen bra erfarenhet av, benmässigt i alla fall! Men det kanske är värt ett försök!!

Vet däremot inte hur mycket experimenterande med blekning och cremer jag bör göra just nu, är i vecka 36.!

• Crazy Baby

Epilatorn kanske, vänja mig vid smärta så kanske förlossningen känns som en fis i rymden...

• Sarah 28

Ja, just kräkkänslan och kallsvettigheten är det lite förlossningskänsla på. Ät något du inte tål så att du får magkramper och måste gå på toaletten innan du sätter igång så har du ett hum om hur det kommer kännas...

• Fru Nyqvist

Crazy Baby: Vet inte om du är gravid eller inte men om det är så, så ska du inte vaxa eller använda epilatorn under graviditeten. Tror att det har att göra med att man lättare får blåmärken och är känsligare i huden under graviditeten.

Jag använde tidigare epilatorn på benen och den gjorde fruktansvärt ont. Sedan fick jag inåtväxande hår på benen. Kanske inte så kul under armarna.

Jag har samma problem som du och en liten detalj jag lagt märke till är att det är stor skillnad på olika rakhyvalar. Använder jag makens hyvel får jag alltid så kallat "blåskägg" under armarna och på bikinilinjen. Däremot om jag använder min damhyvel (använder Gilette Venus) så kommer inte blåskägget förrän dagen efter. Viktigt med ett nytt rakblad dock...

• Crazy Baby

ahha, jo jag är väl så gravid man kan bli!! Då väntar jag med epilatorn!! Har ju egentligen inget större behov av att bli av med de mörka ringarna under armarna just nu, men det är nåt som har irriterat mig i många år!!

Tack för alla bra tips. Ska testa ALLA och så får vi se hur jag ser ut till våren igen!!

• Ruiz

jag har allti plockat under armarna (på hela kroppen för den delen) å det bli skit bra.

• NenniePennie

weet hårborttagningskräm funkar för mig också!

• Mrs Moneybags

När jag jobbade som artist funkade hårborttagningskräm köpt i utlandet plus blekning bra, då syns inte de mörka håren så väl mot huden. Vanliga krämer funkar inte om man har grovt hår...
    Vi får väl glädjas över vårt tjocka, mörka hår på huvudet

• NenniePennie

Blomstrande: jag har tjockt , mörkt hår överallt just utom på huvudet! hahaha!

• maskoten

Jag kör oxå med epilator under armarna nu, men jag började med att vaxa för att "vänja mig"... Det gör inte alls lika ont efter ett par gånger och när jag vaxade upplevde jag att smärtan gick snabbare lixom... knepigt att förklara...

Not diamonds, but heels are a girl's best friend - William Rossi
Svar på tråden Mörkhåriga tjejer se hit, behöver er hjälp!!