jag gjorde en tårta (traktor med vagn) till min sons 5-årskalas i sept. jag gräddade 2 avlånga tårtbottnar, typ 10x25 cm. den ena gjorde jag vagnen av och den andra gjorde jag traktorn av. jag gjorde som vanliga gräddtårtor med marsánkräm och jordgubbssylt emellan. sen kapade jag traktorbottnen vid 1/3 (blev hytten) och lyfte upp den biten ovanpå 2/3-biten. det blev alltså en traktor på höjden och inte en liggande traktor.
grädden till vagnen färgade jag med kakao, så den blev brun och traktorns grädde färgade jag med grön karamellfärg. jag anv. noblesse till vagnshjulen och traktorn bakhjul. till traktorns framhjul tog jag karam.kungens runda/platta mjölkchoklad. till traktorns avgasrör, tog jag lakritsstång. som "koppling" mellan traktor/vagn anv. jag också lakritsbitar. sen pyntade jag med geléhallon och non stop. jag tog röda och gula godisar till traktorlysen. jag gjorde även fönsterbågar av smält blockchoklad, som jag lät stelna på smort smörpapper innan jag tryckte fast dem på hyttens 4 sidor.
förlåt, för världens längsta förklaring... ;)