I vaggan vi hade till dottern (som även jag, min syster och min systerson har sovit i) köpte vi en ny måttbeställd madrass. Vet inte exakt hur tjock, 4 cm kanske?!?!
Sen köpte jag ett lakan till en spjälsäng och spräckte på mitten och sydde in så då fick man ju två lakan av det!
Täcke köpte jag ett som hör till vagnen, som vi senare även använde i vagnen. Inte för tjockt, det är lätt till att bädda in barnen för varmt!!! Då är det större risk att dom drabbas av plötslig spädbarnsdöd!!! I början tror jag till och med att hon bara hade filt, men så är hon ju föddi början på september också och då är det rätt varmt fortfarande!
Vi hade ingen bäddmadrass, däremot är det väldigt bra att bädda med plastad froté under lakanet, för att skydda madrassen mot kräk, kiss och annat! Finns på IKEA och på barnaffärer!
Kudde hade vi inte alls i början, köpte en som var avsett för nyfödda men jag tyckte den var för tjock ändå... Så vi hade bara en liten bit tunn vadd i ett örngott.
Vi la också vadd längst hela kanten runt om och sen sydde min mamma ett lakan som vi la i botten och sen upp över kanterna och vadden som sen hängde ner till golvet, är ni med på hur jag menar?!?!?!
Babyproffsen har väldigt fina bäddsett till vagn/vagga!