• Magicmum

Grön slemmig avföring

Blir lite orolig och ser en grön slemmig "avföring" i min dotters blöja. Någon som vet vad det kan bero på?

• Svar på tråden Grön slemmig avföring
  • burnisen

Antar att du ammar?
    Då beror på att hon har fått i sig "för mycket" av din tunna törstsläckande mjölk den innehåller mycket laktos och då blir avföringen grön..detta enligt min BM...ingen fara med andra ord...amma längre på varje bröst så får hon i sig den feta hungerdämpande mjölken...hoppas det ordnar sig :)

• verrron

Är hon förkyld? Eller har varit nyligen?
     Isf kan det bero på det.
    SÅ fick båda mina barn ibland då de var förkylda.

• Eliama

Grön avföring kan också vara tecken på magknip.
    Min dotter får grönt bajs när jag äter lök, annat mamman äter (om hon ammar förstås) kan också påverka avföringens utseende.

• Eliama

Var inne på din sida och såg att dottern är över året. Kan hon ha ätit något, t ex broccoli, som kan ha påverkat färgen på avföringen?

• 7barns mamma

Min son som är 2 år är förkyld och hostar just nu,han fick svår diarre,med bland annat grön avföring. På en del barn sätter sig så att säga förkylningen i magen och avföringen. Så om hon är förkyld är risken stor att det beror på det. Men är ju ingen expert så är du orolig,ring sjukvårdsupplysningen eller BVC.

• Baddaboom

Jag ringde in till medecinrådgivningen en gång och frågade det samma.
    Dom sa att när avföringen blir grön och " trådig " är det ett tecken på att tarmen håller på att gå över till ett " mognare " stadie.
    Fullt normalt i sådanafall =)

Svar på tråden Grön slemmig avföring