Tips vad jag ska göra med fläskkotletterna
Har tagit fram fläskkotletter till kvällen, någon som har ett smarrigt recept att bidra med?
Har tagit fram fläskkotletter till kvällen, någon som har ett smarrigt recept att bidra med?
Fläskokletter med annanassås är ngt som jag tycker ä väldig gott!!
Stek dem i en skekpanna med lite kant...sen gör du sås direkt i stekpannan av buljontärning ( jag brukar använda grönsaksbuljon), cremefraiche, grädde och hela annanasskivor i burk. Såsen från annanaserna ska oxå i! Koka upp!!
Jätte gott till potatis eller ris! Gansla barnvänligt oxå!
Åh tack det lät väldigt gott, men sambon gillar inte ananas tråkmånsen.
Så jag tar gärna emot mer recept
Stek dem som vanligt, lägg i en gryta. Häll över buljongtärning, vatten, salt, peppar, klyftad lök, senap efter smak och lite lag från cornichons (låter konstigt men är jättegott). Låt koka tills kotletterna är möra. Servera med potatis och cornichons och skyn som sås. Enkelt och smarrigt.
stek kotletterna. ta bort dem. bryn en lök, häll i tre dl grädde o en buljong. koka några minuter. häll i en msk dijonsenap, 2 msk gräslök o 2 msk persilja. koka nån minut. lägg i kotletterna o låt koka i några minuter till. servera med potatis, pomme ris... ASGOTT!
Lägg kotletterna i en ugnsfast form. Blanda 1 burk cremefraiche, 1 pkt matlagningsgrädde, 1 dl soja ( och 1 msk sambal oelek om man vill) och häll över. In i ugn på ca 200 grader i 45 min. Supergott! Servera med pommes frites eller ris!
Tack oj vilka smarriga recept, ja nån utav dom blir det....