• Fru F

kass i magen

jag är gravid i v 7+0 och min mage är i fullständigt uppror sedan några dagar tillbaka. Så fort jag vaknar på morgonen blir jag illamående och får knip i magen. Springer på toa och gör nr 2 4-5 gånger innan lunch. Känns som om jag är magsjuk. Vet inte om illamåendet är för sig själv eller om jag mår illa för att jag är så kass i magen..om ni förstår.. Är det vanligt att vara kass i magen i början?

• Svar på tråden kass i magen
  • Jennick

Jag är i slutet och har varit kass i magen nu i 6 veckor. Även i somras hade jag vid ett par tillfällen riktiga mag-ras. Jag hade inte det förra gången, så jag vet inte om det är normalt eller inte. Jag trodde man skulle bli hård i magen av järntabletterna..

• Snuffen

Jag tror att det är ett ganska vanligt symptom. Själv är jag i v6 och känner mig också lite halvkass i magen... Läskigt. Och rätt jobbigt dessutom.

• Moppis

Jag hade också problem med magen v.6-8 var tvungen att springa iväg på toa ofta. Var verkligen inte hård i magen om jag säger så. Jag tröstar mig med att jag inte har mått illa iaf.

Vi ska bli föräldrar!
  • Robyn

Usch, ja, har också problemmage (pg.a gravid). Men min mage är snarare hård och uppblåst! Vad gör man?

• Fru F

Robyn; vilken vecka är du i? min mage e uppsvullen och knipig nu..känns inte alls bra..

• Robyn

Är nog i vecka 8 vid det här laget (har inte riktigt koll ännu). Kan knappt dra in magen längre, den vill liksom vara utspänd. Du kan testa med att dra ned på frukt (speciellt äpplen och päron), bönor och kolsyrade drickor. Åt ett päron i morse och fick nästan kramp i magen. Försök också att stressa mindre.

Vi får hoppas att vi båda mår bättre snart! Tröstar mej med att jag inte mår illa iallafall. Hur mår du annars?

• Fru F

jag mår skitilla i kombination med detta, framför allt på morgonen/förmiddagen. Vill "gärna" må illa och liksom känna att jag är gravid (har haft en MA tidigare) men jag vet inte om illamåendet kommer från grav.hormoner eller av en uppkörd mage.. i övrigt har jag liiiite ömma bröst (kommer och går) och är ganska trött och hängig..hade tidigare en hel del molvärk men den har försvunnit nu.. känner mig lite orolig. Hur mår du?

• Tett82

Hej!
    Här är en till som inte har en mage som mår bra.
    Har blivit så att efter varje måltid, ca 30 min så lär jag kuta på toa, alltså inte hård i magen...
    Ganska jobbigt, inte så kul om man är på jobbet eller lunchar på stan....

• Robyn

Lille

Vad jobbigt. Är också rätt trött, det är egentligen det som stör mig mest. Magen går lite upp och ned. Förstår att du är orolig som har haft missfall, det bästa är ju att int eta ut något tråkigt i förskott. Vi väntar ju barn, inte missfall!

BLir också orolig ibland eftersom jag inte mår illa alls (vissa menar ju att det är ett jättebra tecken med illamående). Men sen inser jag att alla graviditeter är olika och att det inte borde spela någon större roll.

Tycker att det är trist att vi har så mycket att oroa oss för; vad man får äta, vad man INTE får äta, vilka vitaminer man ska ta, om man kan träna, hur man ska må... Tror att vi kommer långt med lite sunt förnuft!

• Fru F

Ja Robyn och ska jag vara helt ärlig så är det inte helt fantastiskt underbart att vara gravid än så länge. Jag är JÄTTEGLAD att jag är gravid igen, missförstå mig inte, men oron och alla funderingar förstör lite grann faktiskt.. Vill bara skynda på tiden och kanske slappna av och NJUUUTA lite av min graviditet..

Svar på tråden kass i magen