• Skånetjej

Sparkar av sig täcket & blir kall.

Min lille pojke gillar inte att ha täcke på sig. Han sparkar av sig det och när han vaknar tycker jag att han känns kall. Vi har 19 grader i vårt sovrum på natten, blir han dålig om han blir lite kall? Sover med pyjamas och strumpor.

• Svar på tråden Sparkar av sig täcket & blir kall.
  • Hannisen

Vi hade ett vanligt "vuxen täcke" till våran dotter för de sparkar man inte av sig lika lätt... Jag tycker att de funkade jätte bra!

• kixan

Att sova lite kall är ingen fara, sparkar han av sig täcket är han förmodligen för varm, så låt honom sova utan.

• Indigo

Min BM förklarade att barn alltid säger till om de blir för kalla men om de blir för varma dåsar de bra av. Det är därför det är farligt att klä eller stoppa om barnet för mycket. Din pojke kommer säkert säga till om han fryser, enligt BM är det ungefär det värsta bebisar vet.

• ung83

min pojk sparkar oxå av sig täcket men nu på slutet har har börjat väcka mig å säger äcke ....så det är lite roligt...men till saken jag håller me kixan

• Upptagen

Heira gör likadant, så jag har mest långärmade pyjamasar med fot, så att hon inte ska behöva frysa om fossingarna.

• Mamma J

Har också en täck avsparkare, jag håller med kixan.

• Aprilmamma

Här finns en till. Och vi har inte heller mer än 19 grader i sovrummet. Långärmade pyjamasar och strumpor är min medicin. Kasper verkar lida mindre än jag gör av att han är utan täcke När han ligger hos oss verkar han snarast flyta bort av svett, han är en rätt varm kille.

• ElinÖland

Han ligger stilla och sparkar inte av sig täcket om han är lagom varm, så det är ingen fara, låt han sparka av sig...
    han vaknar om han är kall.
    Det är farligare för små barn att vara på tok för varma än att vara lite kalla, och det är alltid lättare att klä på dom för mycket än för lite...

• Stora

Ella sparkar alltid av sig täcket. Vi köre hel pyamas m fot eller strumpa...
    Hon känns sällan kall. Kan vara lite sval om händerna men kroppen är varm.
    Jag brukar lägga på täcket till midjan det går ibland men för det mesta när hon vaknar är täcket avsparkat.

Svar på tråden Sparkar av sig täcket & blir kall.