• Bengalan

Högljud katt (Bengal) driver matte till vansinne...

Finns någon mer som blir halvt galen på sin gapiga katt?? När man tex fått bebis att sova och den svartsjuka tokiga katten sätter sig och MmmJaaaAAAOOOooaaaarrrr så fönsterrutorna skallrar. Ibland väcker han min 9 månaders bebis ibland inte, beror helt på hur hårt hon sover just då.
    Till saken hör att han är ju mattes älskling, det går inte att bli arg på honom, inte skulle det tjäna någonting till heller
    Men IBLAND blir jag LITE TRÖTT på att ha tre katter och allt vad det innebär av nattligt gallopperande och vrålanden.../utschasad

• Svar på tråden Högljud katt (Bengal) driver matte till vansinne...
  • Mrs Mattsson

har 2 sånna katter o lir med galen, på sommaren är det helt lugnt för dom lir så trötta i värmen, men nu när det är kyligare o svalare inne ärdom igång igen o inte ara skriker utan tror att lägenheten är en tävlingsbana med hehe

♥Min familj♥
  • cåbra

Ha ha, jag blir så full i skratt. Precis så gjorde min dåvarande katt (en Birma) när sonen var nyfödd. Så fort han somnat i sin säng så kröp skrället in under den och började gallskrika och jag MENAR verkligen gallskrika. När jag försökte få tag på honom så smet han o lade sig mitt under dubbelsängen och bara fortsatte yla... I de stunderna kunde jag lätt tänka mig att förvandla honom till ett par varma tofflor som iaf håller käften. Tur för honom att han var snabb o smart :O)

• dekad

Hehe, vet vad du pratar om, har en ocicat som pratar högljutt, gärna och ofta. Har märkt att när jag t.ex. står i duschen höjer han volymen ytterligare (som att det skulle behövas ), kanske för att han vill att jag fortfarande ska höra att han är där

• Bengalan

SKÖNT att höra att man inte är ensam, skrattade gott åt era historer. Det där med tysta tofflor låter ju lockande När friden ibland lägger sig o man försöker få lite lugn o ro framför datorn då kommer det 6 kg svart kurrande kattrumpa backandes upp i nyllet på en. Ja jösses. Det är vår bondkatt som heter Burma det.
    Han bor i vårt arbetsrum för Ben-Galen Morpheus,Moffe, tillåter ICKE att han kommer in i övriga huset.Nåt rum för bebisen har vi alltså inte, så nu ska vi bygga ut. Hittekatten blev dyrast, det hade man kanske inte trott från början!!
    Vår andra Bengal, en fertil hona -världens coolaste o mysigaste är betrodd att hoppa ut på vårt tak och smyga runt en stund ibland. När hon vill hoppa ut brukar hon pingla med rullgardinssnöret mot fönstret. Nu har hon märkt att matte kommer springandes som skjuten ur en kanom om hon pinglar när lillan sover - GAH!
    Någon som inte har katt kanske tänker, men varför inte bara stänga dörren till bebisens rum när hon sover. Riktigt så enkelt är det dock inte för stängda dörrar ses inte med blida ögon av Bänglarna. Moffe krafsar o vrålar hysteriskt på stängda dörrar. Burma flyttade in för snart tre år sen och han ger fortfarande dörren till arbetsrummet en omgång då o då.

• LillaFlingan

känner igen det där med stängda dörrar.. och skrikande bengal...
    vi har en sån hane här.. kastrat sen i maj... men inte hjälper det..

skrikigast blir han om husse går in och sover direkt efter jobbet.. han blir alldeles ifrån sig..
    ELLER om han får vara i sovrummet.. dår går han runt därinne och skriker... helkonstigt.. ;)

nu är vi på g och ska köpa en andra bengal.. får hoppas denna inte e riktigt lika tokig.. :P

• LillaFlingan

ps: försök att aktivera katten när han börjar skrika sådär.. tror mest det är för att de har tråkigt.. ;) ds

• Anne277

Jaaa du, en del raser - och en del individer - är helt enkelt ruskigt pratiga. Förstår att det är lite påfrestande. :)

• Vicky83

Vi har också en katt som skriker. Så fort min man går och lägger sig. Delvis beror det på att då blir det mörkt i hela lägenheten och han är mörkrädd (vi har därför nu köpt nattlampor till honom), men sen vet vi egentligen inte varför han pratar. Han tycker väl om det helt enkelt, men ibland blir man tokig... =) Dock älskar vi honom som tusan ändå!

• cåbra

Kom på en annan "kul" egenhet Body-Allen hade:
    VARJE gång som vi hade besök av min pappas sambo fick han ett psykbryt som yttrade sig i akut diarré med tillhörande rengöring medelst "stjärt-gång" över mattan, du vet, dom sitter på rumpan med benen rakt fram och drar sig njutningsfullt framåt... Till slut tog vi bort mattan när hon skulle komma.
    Har alltid undrat om det berodde på avundsjuka eftersom ännu ingen fötts som kan överrösta den damen.

• Bengalan

cåbra:!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Underbar historia!"Body-Allen", vilket namn
    Här hemma slänger vi aldrig gamla kläder eller utslitna handdukar, dom behöver vi ha under Moffe när vi ska åka till landet för han hetsar upp sig så till den milda grad att han får rännskita. Så då stannar vi bilen och drar bara bort ett lager i buren...Vi får stanna många ggr ibland. Hela bilen är fylld med ihopknutna plastpåsar när man kommer fram. Lille vännen - åksjuketabletter hjälper ju inte i den änden liksom!

Vi försöker aktivera Moffe flera ggr varje dag men skrikattackerna kommer ändå. Han tystnade tillfälligt när vi började med feliway men nu hjälper den inte längre. Sen ibland är han tyst o lugn i flera veckor! Jag tror att han har glömt att vi kastrerat honom...Han låter precis som en hanne som ropar på damer. Han är inte leksugen när han vrålar heller, det är liksom på riktigt, han har inte alls tid för en om man försöker engagera sig.Jag tror att han liksom inte nöjer sig med att inspektera sitt revir han måste skrika lite oxå så att alla katter i grannskapet VET att kom INTE HIT FÖR DÅ JÄV..AR!

En annan rolig grej är vår hona, hon har löpt några ggr och då fått vara i badrummet de värsta dagarna. OM jag glömmer att ge henne pillret går hon in i badrummet och börjar ropa! Det är väldigt effektivt.

Svar på tråden Högljud katt (Bengal) driver matte till vansinne...