• Becka21

Citron?

Jag älskar citron o har precis stoppat i mig en hel citron som vi hade i kylskåpet...
    Kan det vara farligt för bebisen när jag äter så mycket citron??
    Dessutom råkade jag äta en bit av citronen som var lite gammal...inte möglig eller så,men den hade blivit lite gammal..kan det vara farligt då??
    Med risk för att låta löjlig så vill jag gärna ha svar på båda de här frågorna så att jag blir lugn!
    Är i vecka 20 nu.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Citron?
  • Linda1976

Jag tycker inte du ska oroa dig alls, goffa på du, om det citron du vill ha!

• Becka21

Ok...tack för ditt svar!
    Nån mer som vet??
    Kan det vara farligt för bebisen den lilla biten som jag fick mig som var gammal?

• Sabina02

Hihihi nej citroner är inte farligt.
    Själv åt jag ungefär 5 stycken om dagen.....*fick citron nojja*

• tigre

jag at urmycket apelsiner nar jag var gravid,det ar val c-vitaminerna man vill at...

• Leaaa

Åååå jag älskar citroner med salt på *låter sjukt* men det mums! *t på du bara en massa c-vitaminer!

/Lea

• Kristin24

det är ju vanlig c-vitamin så varför skulle det vara skadligt. Är bara nyttigt...tugga på du

• Becka21

Tack för era svar!
    Men jag tror alla har missat min andra fråga som jag ställer för tredje gången nu...
    Kan det vara farligt för bebisen nu när jag har fått i mig en bit citron som var lite gammal???
    Tacksam för svar på det oxå

• Linda1976

Njet, det kan inte heller va farligt!! Lite sunkigfrukt har ingen dött av, den var ju inte ens möglig! Oroa dig inte!

• saggitarius

nej inte farligt... men man får se till att dricka mjölk vid rätt tidpunkter!! För jag har minsann för mej att C-vitaminet hämmar upptaget av kalcium... Så drick inte mjölk samtidigt som du äter citronerna.. Däremot kan du äta järntabletter tillsammans med citronerna!!

• drakon

När jag väntade första åt jag ca 5 citroner per dag. Skalade dem och åt dem som apelsiner Mumsa på du

• Titti och mini

Dessutom är väl citron bra för UVI har jag för mig

• Becka21

Ja,det är bra för UVI,jag dricker citronvatten varje dag =)

• sittak

Hej,

C-vitamin kan du inte få för mkt av - ev. överskott kissar man bara ut!

...Men tänk på att bebisen känner skillnad på surt och sött *skojja bara*

Svar på tråden Citron?