• Piff och Puff

Bot mot "Portvaktstagg"

Hej,

Det verkar som min dotter fått en s k "portvaktstagg" i underlivet. Hon är 16 månader. Är det någon som har något bra tips på hur man får bort den och hur lång tid det kan ta.

Hon verkar inte ha något problem med avföringen som tur är. Det enda som märka är en hudflik som liksom sticker ut. Sedan så verkar det som mellangården är något svullen.

Tacksam för råd och tips.

• Svar på tråden Bot mot "Portvaktstagg"
  • Jonna S

Vad i hela friden är en portvaktstagg?!

• SaramedM

Undrar samma sak, jag har aldrigt hört det

• Amorella

Jag var tvungen att Goggla. Som jag förstår det så är det som en liten hudflik som sticker ut i stjärten? Min tjej hade det en kortare period när hon var mycket hård i magen, men det försvann av sig själv. Det är väl knappast något man ska ge sig på att försöka ta bort?

• Piff och Puff

Förstår att ni undrar Hade aldrig hört det heller förräns igår kväll. Det är som en liten hudflik/flärp/tagg som liksom sitter som en utväxt från ändtarmen. Hel skumt. Tror nog jag tar henne till läkaren på måndag om den inte försvunnit.

• Piff och Puff

Amorella, så den försvann av sig själv. vad lugnande att höra. Jag tycker inte N. varit hård i magen men å andra sidan har jag precis slutat amma på kvällarna till följd att hon äter MYCKET mer hela dagarna. Kanske har avföringen liksom blivit hårdare???!

• Piff och Puff

Ingen annan som kanske vet om man kan göra något istället för att bara vänta på att taggen försvinner av sig själv..?

• Piff och Puff

Nja, bajsade plötsligt inte på tre dagar. Fick för mig att hon kanske har ont och håller igen. Men sedan kom det igår...men idag har hon inte heller bajsat på hela dagen. Men det är klart, det kanske inte har med den att göra...ibland hoppar dem ju över någon/några dagar.

Det är nog mest jag som inte vill ha fliken där. Tycker det ser lite halvkonstigt ut.

• Piff och Puff

Ledsen att jag tjatar Ingen som vet vad man ska göra för att få bort taggen? Jag har pratat med både BVC sköterskan och BVC läkaren idag. Ingen av dem visste vad man ska göra. Märkligt eller hur?

Någon??? Snälla.

• MrsNolan

Efter alla dessa år var jag nu tvungen att registrera mig för att göra ett inlägg på just detta... Min dotter har också en liten skinnflik. Detta är vanligt, ofarligt och går ofta bort av sig själv. Så nu till frågan... Vad är problemet? Att det stör DIG? Ser det inte "fint" ut med den lilla skinnflisan som inte är cancer eller ngt annat hemskt? Varför denna, i min uppfattning, önskan att bli av med denna??

• ttjejen

Tror jag haft det i 2år och idag så kolla jag mig i spegel för att se om den var borta (har varit rädd att titta tidigare). Är det något man ska kolla upp utifall det är något allvarligt? Börjar känna mig som ett freak eftersom det inte alls ser normalt ut. Hjälp.

Svar på tråden Bot mot "Portvaktstagg"