• FridaT

Ellinor?

Vad tycker ni om namnet Ellinor? Min sambo tycker vi ska döpa vår lilla till det och jag börjar gilla det mer och mer, har dock inte träffat någon som heter så eller ens hört någon döpa sina barn till det nuförtiden.

Så.. skulle vilja veta vad ni tycker om det namnet?

• Svar på tråden Ellinor?
  • maalisen73

Känner flera Ellinor i olika åldrar, tycker att det är ett fint namn!

• Helsingborg

Ellinor e ett väldigt fint namn och väldigt sellan man hör det..Min dotter ska hetar Emilia...

• Zhoe

Eftersom du frågar så svarar jag. Jag tycker inte om det namnet alls faktiskt.

• Sissa83
    Huvudsaken e ju att ni gillar det!! Jag tycker det e jättesött, lite ovanligt nu vilket e ett stort plus i mina ögon Skrattande
  • jollra

jag heter eleonor... känner även en som heter Leonor så ja tyckert klart de e fint (men finare i dessa stavningar)

• loppis7

Min dotter heter Ellenore(14 år) o det tycker jag är jättefint!
    Det klart att eran tjej ska heta det.

• Rigor

Min kompis har en Ellinor som är 1 år nu. Det är sällan man hör det namnet, och det är väl det som är vitsen, att man ska kunna ropa på sitt barn utan att det kommer 13 ungar till som heter likadant? Tycker Ellinor är ett rejält och bra namn, som samtidigt är väldigt gulligt och flickaktigt. Det är så mycket modenamn nu, som Tindra, Nova, mm men jag tycker de gamla namnen är finast!

• tetta

Ett mycket fint namn. Min stora dotter heter det. Och hon stavar det Ellinor. Det var min man som ville ha namnet. det passade också när hon födddes.

• vovvemor

...trodde det var en tråd tll mig, eftersom det är precis vad jag heter. Och jag är alldeles normal och ganska trevlig och har aldrig någonsin lidit det minsta av mitt namn så tycker ni om det så är det klart dottern ska heta så!Skrattande

*****superbaby superbaby*****
  • lillasnurre

Det är ett jättefint namn. Om vi får en dotter ska hon heta Agnes Ellinor

• Vombell

Känner också en Ellinor som snart blir 8 år. namnet passar henne perfekt. Kallas dock för Ellis allt som oftast. Sedan känner jag en kvinna drygt 40 år som heter det också.

• Frejsi

Ellinor är mycket fint! Det har varit med på "vår" namnlista. Men namnet Emily står som segrare hos oss.

• Mjukisen

Det heter både jag och min dotter i mellannamn,
    men vi stavar det Eleonor. 
    Tycker det e ett jättefint namn!!

~~Bara 22 dagar kvar tills Lillebror ska komma~~
Svar på tråden Ellinor?