• Nallemajatjejen

Vart i göteborg kan man gå privat för att göra ett tidigt ultraljud?

Känner mig så nervös över att det ska vara nått fel med bäbisen eller att den inte ska leva eller så. Skulle så gärna vilja göra ett tidigare ul för att kolla att allt är bra med bäbisen. Kan man gå någonstans och betala för det? Vill även veta om det är en eller två och få veta säkert vilken vecka jag är i ochs så... Behöver även veta lite eftersom jag ska stara en rehabilitering åter i arbete...

Att bli mamma är livets största gåva! Http://www.familjeliv.se/hem/nallemajatjejen/blogg.php
  • Svar på tråden Vart i göteborg kan man gå privat för att göra ett tidigt ultraljud?
  • Sefyria

Jag vet inte om Barnmorskegruppen talar om könet, men på hemsidan står det att det kostar 400 kr för att göra UL.

• Nallemajatjejen
    Sefyria skrev 2006-10-20 18:41:25 följande:
    Jag vet inte om Barnmorskegruppen talar om könet, men på hemsidan står det att det kostar 400 kr för att göra UL.
    Jag vet att man kan göra könsultraljud där men jag trodde att de kostade 500 kr men hittade på hemsidan att det står ultraljud 400 kr.
    Att bli mamma är livets största gåva! Http://www.familjeliv.se/hem/nallemajatjejen/blogg.php
  • BubbelGuppie

du kan ringa till göteborgs kvinnoklinik det ska kosta som ett vanligt läkarbesök, men det är inte säkert att de har tid.

• Baby J

Hej!

Jag pratade med barnmorskegruppen om att göra privat ul men de sa till mig att de enbart gör könsul.
    Jag är i v. 26 och anledningen till att jag ville göra ett till ul privat var för att jag fick så dåliga bilder på rutinul.
    Kanske gör det ett i ditt fall om du är orolig, vet inte?

• Mrs USA

I vilken vecka är du? På BMG gör de alltid ett UL vid inskrivning. KönsUL tidigast v 28.

Om du är orolig tycker jag du ska ringa din BM, du kan ju iallafall få komma in och prata, kanske tycker hon att du pga din oro kan få en tid?

Svar på tråden Vart i göteborg kan man gå privat för att göra ett tidigt ultraljud?