• Anonym (lilla jag)

Träffa bonusbarnen första gången....

Jag placerade min tråd i denna grupp för jag vill vara anonym.

Jag har dejtat/varit tillsammans med min kille i två månader. Idag ringde han och sa att han gärna vill att jag träffar hans barn. Det är två tjejer på 3 och 5 år. Jag ser verkligen fram emot att få träffa dom, jag har inga barn själv, men barn är det bästa som finns!! Tycker ni att det är för tidigt?

Jag kanske är lite knäpp, men man vill ju att det ska gå bra. Ni andra "bonusmammor/bonuspappor", när träffade ni er "bonusbarn" första gången? Hur gick det? Vad gjorde ni?

Bio-mamman kommer säkert att få spelet, men men... min pojkvän skulle tala om detta för henne. Får väl se hur hon reagerar. De hade visst kommit överens om att tala om när de träffat en ny som de vill presentera för barnen....

Tacksam om någon vill ge mig lite råd??

• Svar på tråden Träffa bonusbarnen första gången....
  • mooogn

Det låter inte alls tidigt! Jag träffade mina bonusar efter fyra dagar och det har gått hur bra som helst

Lycka till!

• Anonym (lilla jag)

Tack, har liksom inte träffat någon som har barn sedan tidigare förut...

• mooogn

F.ö så hade bio-mamman inget att göra med att barnens pappa träffade en ny, då hon själv valde att inte ha så mycket kontakt med varken barnen eller honom. Tyvärr kan jag alltså inte ge dig några tips i den frågan men jag är fullkomligt övertygad om att det finns folk här som kan ge dig råd och stöd

• 4barnsMom

Jag träffade oxå min bonus efter bara en vecka och vi är gifta nu Min man ramlade på min dotter redan första kvällen, då var vi inte ens ett par Hon ville inte sova och han kom på en fika, hoppsan!! Det låter kanon att ni väntat lite och att han vill att du träffar dom

Stolt Mamma till Samuel 22/7-97 Elin 24/2-00 Elias 3/3 -06 Mina hjärtegull
  • mooogn

Okej, måste bara skriva lite till... Tänk noga igenom en ev. framtid med honom, hans barn och hans ex innan det går för långt! Det kan vara en ganska omtumlade resa och själv har jag flera gånger undrat varför jag i hela fridens namn var tvungen att träffa en karl med barn! *S* Men men, som tur är har vi börjat hitta en form för vår egen lilla familj och allt flyter på hyfsat bra.

Jag har känt honom och hans barn sedan april 2003. Vi flyttade ihop i oktober 2004.
    /mooogn

• Prinsessan Malin
    Min son träffade min sambo, samma helg som vi blev tillsammans... han var oxå med när vi blev tillsammans
    (¯`°?.¸ ღ Jag älskar er Patrik, William och Celina ღ ¸.?°´¯)
  • 4barnsMom

Ohhh, ja tänk nooooga!!! Jag har tänkt som mooogn Varför!!!???

Men just bara för att jag älskade honom...

Exet får man ju tyvärr leva med varesej man vill eller ej... Usch... För mitt ex med för övrigt

Stolt Mamma till Samuel 22/7-97 Elin 24/2-00 Elias 3/3 -06 Mina hjärtegull
  • Anonym (lilla jag)

Ja, förstår vad ni menar med att jag ska tänka igenom en eventuell framtid med honom. Hade ju inte direkt tänkt träffa någon med barn, men nu blev det så...

Vi tar det överlag vädligt lugnt, vilket känns väldigt bra. Vill inte stressa.

Jag har inte fått så positiv bild av hans ex, de bråkar en hel del, men så är det väl alltför ofta tyvärr.

jag är själv skilsmässo-barn. mina föräldrar skilde sig när jag va 5, så man vet ju lite hur det är att få bonusföräldrar...

• Anonym (lilla jag)

*puffar* fler???

• Julias81

Äntligen nån somverkligen r glad för bonusbarn!! Finns så många negativa trådar här om det!! Lycka till och var dej själv, barn märker om man förställer sej! Kram

Svar på tråden Träffa bonusbarnen första gången....